کد خبر: 1099709
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اجرای عدالت و حاکمیت دین قیام کرد، گفت: امروز باید معارف حسینی در جامعه عمق بخشی شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، اامروز(14مرداد)، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، به شیوع دوباره ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: زدن واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در دوره‌ای که مردم به تزریق واکسن روی آوردند، از ماسک استفاده کردند و اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کردند، شاهد روزهای بدون فوت در استان و کشور بودیم، امروز نیز باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت استان در شهرها، قرمز، نارنجی و زرد است، تأکید کرد: برای کاهش مرگ و میرها و کنترل ویروس همه باید به اصول پایبند باشیم و اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار گیرد.

موفقیت حکومت در نظام اسلامی بر پایه تقوا است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: حرکت امام حسین (ع) و نهضت ایشان بر اساس تقوا شکل گرفت و در زاویه‌های مختلف این نهضت تقوا را عیان و آشکار می‌بینیم.

وی با بیان اینکه موفقیت حکومت در نظام اسلامی بر پایه تقوا است و متفاوت با نوع حکومت‌های دیگر است، گفت: امور و فعالیت‌های نظام اسلامی در همه عرصه‌ها و ساحت‌ها باید بر اساس تقوا باشد.

اشتغال و کارآفرینی موضوع مهم امروز جامعه است

امام جمعه خرم آباد به مشکل بیکاری جوانان لرستان اشاره کرد و عنوان داشت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان در استان باید در اولویت و مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های کاری، مهارت افزایی، کارآفرینی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه، روی آوردن انبوه بیکاران به یادگیری چنین مهارت‌هایی می‌تواند حتی بیش از مشاغل دولتی برای آنها درآمد داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تأکید کرد: باید شرایط را طوری فراهم کرد که بخش قابل توجهی از جوانان در این سال‌ها به شغل پایدار برسند.

وی اظهارداشت: ایجاد اشتغال در رفع مشکل بیکاری و مسکن جوانان، افزایش آمار ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین است.

خبرنگاران در ارتقای فرهنگی جامعه و رشد اقتصادی نقش مؤثری دارند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با گرامیداشت سالگرد شهادت «محمود صارمی» از خبرنگاران استان لرستان در افغانستان و تبریک روز خبرنگار، گفت: خرنگاران در انعکاس اخبار و ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی نقش ممتازی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حاکم صالح و حکومت صالح باعث می‌شود که خوبی‌ها به جامعه سرایت کند، عنوان کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا نظام و جامعه اسلامی را تجدید بنا کند و ارزش ها احیا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد، بیان کرد: قیام عاشورا درسی ماندگار به تاریخ و همه نسل‌ها داد که هر جا نام فسادی در میان است نام امام حسین(ع) و مبارزه با آن فساد و شیوه مبارزه با آن بر سر زبان‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: نام امام حسین(ع) برای اجرای عدالت و حاکمیت دین بر سر زبان‌ها است، باید یاد امام حسین(ع) و کربلا را زنده نگه داشت.

وی تاکید کرد: امروز همه ما رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید معارف حسینی(ع) را در هیئت‌های مذهبی عمق ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به دوری از رفاه زدگی و دنیا طلبی از سوی مسئولان اشاره کرد و بیان داشت: این امر به خاطر این است که حکومت اسلامی به تدریج دچار سراشیبی نشود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار