کد خبر: 1055091
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به بیان ویژگی های خطیب نماز جمعه پرداخت و گفت: خطیب صبر، شکیبایی، سعه صدر و حسن اخلاق از اموری هستند که باید مورد توجه خطیب نماز جمعه قرار گیرد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(19تیر) در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان سلسله اظهارداشت:  شهر سلسله سرزمینی کهن و تاریخی است و در طول دوره‌های قبل و بعد از اسلام نامی شناخته شده دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: ایلات و طوایفی که در این منطقه زندگی کرده‌اند به صفات انسانی، اخلاقی، جوانمردی منتصب و همچنین وفاداری به اسلام، تدین، علاقه مندی و تلاش در کسب علم، دانش و فضیلت از صفات بارز مردم منطقه سلسله و دلفان است.

وی یادآور شد: شهرستان سلسله با داشتن آثار تاریخی متعدد، مناطق تفریحی، سراب‌ها، چشمه‌ها و آبشارها و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی موقعیت ویژه‌ای جهت توسعه   سلسله و دلفان فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حضور مردم سلسله در میدان‌های جهاد و دفاع مقدس و تقدیم ۲۹۶ شهید و فداکاری جانبازان و ایثارگران شهرستان سلسله و حومه، برگ‌های زرینی درتاریخ درخشان این منطقه است، گفت: این مهم مسئولیت ما را در پاسداشت و عبور از موانع و مشکلات جهت رسیدن به افق روشن بیشتر می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز جمعه محل اجتماع  مؤمنان جهت فراخوانی به تقوا و اعمال صالح است، گفت: نماز جمعه به عنوان مرکز فرهنگی شهر وقتی جایگاه خودش را پیدا می‌کند که مساجد فعال و پرتلاش در عرصه های دینی و فرهنگی  تأثیر بسزایی در مناطق و محلات داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: در نماز جمعه امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهر با رعایت مختصات گفتمان انقلاب اسلامی مطرح و نقدهای  منصفانه به همراه راه علاج و برون رفت از مشکلات در نماز جمعه ارائه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: صبر، شکیبایی، سعه صدر و حسن اخلاق از اموری هستند که برای هر خطیبی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار