کد خبر: 1051995
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
استاد حوزه و دانشگاه استان اصفهان:
حجت الاسلام فاطمی گفت: از جمله وظایف حاکمیت نسبت به مردم و مردم نسبت به حاکمیت دارای حقوق یکسان هستند .عامه مردم حاضر شدند انقلاب کند و اکنون بحث اداره مملکت می ماند که باید مطابق دستورات اسلامی که مبتنی بر انقلاب اسلامی است پیاده شود .

به گزارش رویا مردانی  خبرنگار جوان  آنلاین اصفهان، حجت الاسلام  والمسلمین سید فاطمی منش استاد حوزه ودانشگاه با ذکر اینکه باید توجه به  اطلاع رسانی و شفافیت در امور انتخابات کرد اظهار داشت: اصحاب رسانه از جمله وظایفی دارند که می تواند جهت دهی و بصیرت افزایی در جامعه باشند. که از جمله وظایف هر فردابتدا انتخاب در زندگی خودش است . در عالم تکریم  رنگ پوست و عقیده وحتی اینکه  در کدام منطقه جغرافیایی به دنیا آمده باشیم فرقی نمی کند مهم این است که  باید در مسیری باشد که رنگ و بوی  خدایی بدهد .

وی بیان کرد:  توحید،  نبوت،  معاد و امامت در اصول دین و تقلید جزء فروع دین است .که در امور فردی و اجتماعی انتخاب  سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام  والمسلمین سید فاطمی منش در ادامه در مورد حاکمیت افزود : وظایف حاکمیت نسبت به حقوق مردم و مردم نسبت به حاکمیت حق دارند و عامه مردم حاضر به انقلاب شدند و حالا بحث اداره آن شده که بر طبق دستورات اسلامی و  بر مبنای انقلاب باید  پیاده ‌شود که وظیفه حاکمیت برتر است .

استاد فقه واصول حوزه اصهان خاطر نشان ساخت: امام صادق (ع)  می فرمایند :حاکمیت یعنی عدالت‌محوری،  امنیت و عمران و آبادانی است.- عدالت ‌محوری باید توسط  رسانه ملی و،  اصحاب رسانه  و صاحب قلم باشد که مطالبه ‌گری کند  واگر مسئولین بخواهند شعار گرایی کنند وکسی مطالبه گری نکند این ارزشی ندارد .

حجت الاسلام  والمسلمین سید فاطمی منش بیان کرد:  امنیت شغلی و روانی را که هیچگاه در جامعه از جانب مسئولان در نظر گرفته نشد جای سئوال دارد و عمران و آبادی که در مکان‌های مرفه نشین  موج می زند ودر مکانهای  حاشیه نشین و فقیرخبری از عمران و آبادی نخواهد بود  این یعنی تبعیض است  وهم ازنظر دینی وهم از نظر عقلایی بسیار مترود است.

در ادامه دکتر سید مهرداد هاشمیان زاکانی نامزد شورای شهر اصفهان گفت: دولت مردان ارتباط با مردم داشته باشد وگاهی سکوت این افراد باعث ایجاد سوء استفاده  می شود .چون قانون را کنار می گذارندو  در این موقع دزدان دست بکار خواهند شد .وقتی فردی انتخاب شود در هر پست و گروهی مطالبات مردم را باید جوابگو باشد. یعنی نبودن مشارکت در انتخابات را وظیفه به حق مردم می‌دانند و انتخاب رئیس‌جمهور و افرادی برای شورای شهر را بعنوان افراد با  کیفیت بالا و لایق می‌دانند که در واقعیت ممکن است افراد بی لیاقتی از لحاظ دشمن خوانده شوندکه مردم را نسبت به مسئولین و دولت مردان  کشور بد بین می کند .

وی ضمن اشاره به پدید آمدن جامعه اسلامی افزود :  جامعه و کشور ما حاصل خون شهیدان است  والله اکبر گویان که شورای شهربرای آنها و مردم  چشم تیزبین و بیدار جامعه خواهند بود .

علی کرم جلیل پیران ضمن اشاره به وظایف شورای شهر افزود  : شوراهای شهر کارشان  نظارت بر شهرداری است که  با مهمترین اصول ، حقوق عمومی،  شفافیت سازی می کنند و از  کم  و کیف کارهای  مسئولین باید اطلاع کامل  داشته باشدشوراها مانند وکیلی است که با شفافیت موارد کاری خود را  مورد بررسی قرار می‌دهد و درهمه ی  کارهای خود این اصل را رعایت می کنند.

درادامه همچنین عباس آزاد کاندیدای دیگر شورای شهر بیان نمود:  پیشبرد مدیریت اقتصادی ،نیاز اصلی سفره مردم است به گونه ایی که هزینه های شهری را باید کاهش داد و اضافه آن را در مسیر کارآمدی مانند :گسترش  اشتغال، ایجاد  درآمد زایی و افزایش ازدواج برای جوانان  هزینه کرد .

 وی گفت: اصفهان دارای شرایط و پتانسیل های بسیار خوبی  است، متاسفانه شهر اصفهان در شرایط کنونی جایگاه خود را از دست داده است واین شهر می تواند همپای کشورهای پیشترفته رشد کند.

وی افزود: جایگاه اصفهان باید بهترین باشد، مردم با انتخاب  درست می توانند سرنوشت شهر را تغییر دهند کسی را منتخب کنند که  دارای تجربه و تخصص باشد تا بتواند به شهر کمک کند.

آزاد بیان کرد: شهر اصفهان باید به یک شهر آزاد گردشگری تبدیل شود، و این شهر هنری، با داشتن ۲۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی می تواند به عنوان بلندترین جایگاه در کشور و جهان قرار گیرد.

کاندیدای شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه شهر یزد این جایگاه را از اصفهان گرفته است،  و ما توانسته ایم با داشتن آثار تاریخی در اصفهان به بهترین جایگاه برسیم.

احمد رضا تقی‌پور نامزد بعدی شورای شهر صحبتهای  خود را در زمینه شهر پایدار عنوان کرد :و گفت: مهمترین وظیفه در بخش محیط زیست که حاصل ، آلودگی هوا آب های غیر شرب خاک دارد. وجود  حمل و نقل عمومی و  دودكش هایی که در کارخانه های اطراف شهر ما اصفهان مشغول بکار هستند . باید سیستمی جایگزینی  تعیین کنیم تا بتواند به این آلودگی هر روزه پایان دهد .

 وی ضمن اشاره به شفاف نبودن بودجه آلودگی افزود:  بهینه کردن بودجه ها واگذار کردن قسمتی از مالیات ذوب آهن و فولاد مبارکه در  رفع آلودگی‌های شهرمی تواند نقش موثری در کاهش آن  داشته باشد .

 در پایان زهرا شکاری در مباحث امور خانواده و بانوان گفت : در بحث فرهنگ و سلامت دو مبحث کاملا جدا می باشد  . دانش و سلامت و فرهنگ را نتیجه مثبت دیدن  مردم دانست که میتوانند جلوی بیشتر اتفاقات ناراحت کننده را بگیرند .

  وی با اشاره به زنان سرپرست خانواده ها و طرح آسیب ‌شناسی  اادامه داد: زنان سرپرست خانوار باید مورد حمایت حکومت  قرار گیرند تا بتواند این بار سگین مسئولیت را تحمل کنند واینکه معتمدین محله ها در هر محله می تواند آسیبها را بررسی و شناسایی کند ونقش خانه های  فرهنگ و فرهنگسراها را در راستای بهینه سازی حقوق  شهروندان و آموزش دادن و  خودکفایی ،  توانمندسازی  به وجود بیاوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر