کد خبر: 1051771
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
داستان كتاب «فردا مسافرم» در بستر واقعه عاشورا شكل مي‌گيرد. فردي به نام «طرماح» در مسير حركتش با كاروان كربلا روبه‌رو مي‌شود و با امام حسين‌(ع) صحبت مي‌كند و پس از آگاهي از هدف امام حسين‌(ع) به ايشان قول مي‌دهد به سربازان ایشان بپيوندد، اما با يك بداقبالي روبه‌رو مي‌شود.

مريم راهي، نويسنده كتاب «فردا مسافرم» با بيان اين مطلب پيرامون مضمون اين اثر به ميزان گفت: كتاب «فردا مسافرم» با هدف معرفي سيره پنج بانوي بزرگوار اسلام «حضرت ليلا(س)»، «حضرت شهربانو‌(س)»، «حضرت ام‌البنين‌(س)»، «حضرت رباب‌(س)» و «حضرت سكينه‌(س)» در قالب يك رمان نوشته شده است و اطلاعاتي در مورد زندگي به مخاطب عرضه مي‌كند.
وي عنوان كرد: داستان كتاب «فردا مسافرم» در بستر واقعه عاشورا شكل مي‌گيرد. فردي به نام طرماح در مسير حركتش با كاروان كربلا روبه‌رو مي‌شود و با امام حسين‌(ع) صحبت مي‌كند و پس از آگاهي از هدف امام حسين‌(ع) به ايشان قول مي‌دهد به سربازان ایشان بپيوندد، اما با يك بداقبالي روبه‌رو مي‌شود.
اين نويسنده در همين راستا ادامه داد: طرماح قصد داشت آذوقه‌اي را كه به همراه دارد براي قبيله‌اش ببرد سپس بازگردد و به امام حسين‌(ع) بپيوندد اما طرماح پس از انتقال آذوقه به سوي كربلا راهي مي‌شود و هنگامي كه به كربلا مي‌رسد، ديگر آفتاب غروب كرده و با صحنه حادثه كربلا مواجه مي‌شود و اين مرد دير به كاروان كربلا رسيد. وي روايت اصلي كتاب «فردا مسافرم» را داستاني عاشقانه در دل روز‌هاي پرمصيبت پس از واقعه عاشورا دانست و ابراز كرد: نجوا دختري عاشق‌پيشه از اهالي كوفه است. پدرش چند روزي پس از عاشورا به خانه بازگشته و از شدت حيرت آنچه ديده قادر به صحبت نيست و در همين حين كاروان اسراي «اهل بيت‌(ع)» نيز به شهر وارد مي‌شوند و دختر به ديدار آنان مي‌شتابد، سپس تصميم مي‌گيرد با آنان همراه شود و ادامه داستان از زبان نجوا روايت مي‌شود. نجوا تمام آنچه در سفر و همراهي با اسراي كربلا مي‌بيند را بيان مي‌كند.
وي با اشاره به دليل نگارش كتاب «فردا مسافرم» بيان كرد: پس از پيشنهاد انتشارات كتاب نيستان براي نگارش كتاب «فردا مسافرم» به خاطر ارادتي كه به «ائمه معصومين‌(ع)» داشتم، اقدام به نوشتن كردم كه اين كار يك سال طول كشيد. وي به شيوه نگارش كتاب‌هاي تاريخي- مذهبي از سوي نويسندگان اشاره و تصريح كرد: مستندنگاري يكي از مقوله‌هاي مهم و تأثيرگذار در نگارش رمان‌هاي تاريخي مذهبي است و از سوي ديگر سطح بالايي از دقت در جذب مخاطبان را طلب مي‌كند، اين نوع رمان‌ها جذابيت‌ سياري دارد و موجب استقبال مخاطبان مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار