کد خبر: 1050421
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه تدکید کرد و گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های زنده نگه داشتن شعائر اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در مراسم اعطای سند افتخار خیرین حرم‌ساز لرستان، با اشاره به ویژگی‌های مردم استان لرستان در ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت، گفت: مردم لرستان مردمانی شیعه و محب ذریه رسول خدا(ص) هستند و اوج ارادت مردم این استان به اهل‌ بیت(ع) را در عزاداری‌های محرم و کمک‌های آنان به عتبات و عالیات می‌توان مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بعد از نبوت حضرت محمد(ص) اسلام باید از سوی افرادی ترویج و اشاعه پیدا می‌کرد، افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) افراد جاه‌طلب و مفسد به‌دنبال منافع شخصی بودند، از طرفی بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام و خانه‌نشینی امام علی(ع)، اسلام به سمت محو شدن رفت، اما با عاشورای حسینی باقی ماند.

اهل ‌بیت کانون عواطف و مهربانی‌ها هستند

امام جمعه خرم آباد حب به اهل‌بیت(ع) را محور وحدت مسلمانان دانست و با بیان اینکه چیزی که تمام انسان‌ها را به هم پیوند می‌دهد محبت و دوستی اهل‌بیت عصمت و طهارت است، گفت: اهل ‌بیت(ع) کانون عواطف و مهربانی‌ها هستند که مانند بند تسبیح همه ما را به هم وصل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت برنامه‌ها و فعالیت‌های زنده نگه داشتن شعائر اهل بیت(ع) بیان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و اسلامی همان اظهار محبت به اهل‌بیت(ع) است که قرآن و نبی مکرم اسلام بر آن سفارش کرده‌ است.

وی لرستان را کانون محبت و تدین نسبت به اهل ‌بیت(ع) دانست و با اشاره به حفظ حرمت و جایگاه سادات توسط مردم افزود: اگر لرستان به سادات احترام می‌گذارند به سبب پیوند آنان با اهل‌بیت(ع) است، با وجود سختی‌ها و محدودیت‌ها از جمله سیل سال ۹۸ و شیوع ویروس کرونا ولی مردم در کمک به عتبات و عالیات پای کار آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با یادآوری اینکه در چهل ساله اول انقلاب تلاش‌های جهادگونه خوبی صورت گرفته و قطار سازندگی در کشور و به تبع آن استان با شتاب‌های تند و کند در حرکت بوده اما عین حال با کاستی‌هایی مواجه بودیم، ادامه داد: اسلام، مردم و انتخابات سه مؤلفه مهم انقلاب اسلامی ایران در کنار هم هستند و زورگویان و ستمگران عالم در صدد هستند، به این مولفه‌ها ضربه بزنند و مصیبت وقتی است که مردم پای صندوق‌های رأی نیایند چراکه امروز زورگویان عالم به دنبال کاهش مشارکت هستند.

وی به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و با اشاره به اینکه با وجود فعالیت‌های صورت گرفته هنوز شهرها و روستاهای ما به حد مطلوب نرسیده است، افزود: شهرداری‌های استان یکی از بدهکارترین سازمان‌ها به ادارات است از طرفی صدها نفر نیروهای اضافی به بدنه شهرداری‌ها تزریق شده، می‌طلبد در انتخاب افراد دقت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار