کد خبر: 1036414
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
فقهی زاده، گفت: از عناصر برجسته شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ قرآنی و دینی بوده و فرهنگ عمومی باید بر بنیادهای فرهنگ قرآنی بنا شود.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، عبدالهادی فقهی زاده، امروز(7بهمن) در شورای فرهنگ عمومی لرستان که در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: قرآن مبدا سه پدیده مهم شناختی، عاطفی و ایمان است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر ایمان با عشق و عقیده درآمیزد مطلوب تر است، افزود: در کنار علم و عقیده باید ایمان کامل وجود داشته باشد و علم و عمل در افراد تجلی یابد.

وی ادامه داد: ایمان در مکتب اهل بیت(ع) تجلی یافته از دو عنصر علم و عمل است، عمل مقوم ایمان و ایمان مبدا عمل است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تجلی اسلام در استان لرستان از ساحت الفاظ و علم گسترده بالاتر است و در سبک زندگی خالصانه و مستحکم بین آحاد مردم نفوذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه سند جامع فرهنگی استان با منطق صحیحی که مسئولیت آن را شورای فرهنگ عمومی دارد تدوین شده است، خاطرنشان کرد: از عناصر برجسته شورای فرهنگ عمومی، فرهنگ قرآنی و دینی است و فرهنگ عمومی باید بر بنیادهای فرهنگ قرآنی بنا نهاده شود.

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه قرآن چون سند اساسی ایمان و عمل همه است باید در همه حوزه ها جریان یابد، ادامه داد: نگاه قرآن و عترت را باید در برنامه های گوناگون ملاحظه کرد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار