کد خبر: 1049805
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
اعتماد آلکنو به جوانان والیبال
شکست مقابل ژاپن هرچند بسیار تلخ بود، اما باعث نشد آلکنو از بازیکنان جوان ایران ناامید شود. برعکس سرمربی روس ایران دیروز عزم خود را برای میدان دادن بیشتر به بازیکنان باانگیزه و جوانش نشان داد. آلکنو نشان داد که حتی به‌رغم شکست می‌خواهد به جوانان با آینده تیمش اعتماد کند.
فريدون حسن

شكست مقابل ژاپن هرچند بسيار تلخ بود، اما باعث نشد آلكنو از بازيكنان جوان ايران نااميد شود. برعكس سرمربي روس ايران ديروز عزم خود را براي ميدان دادن بيشتر به بازيكنان باانگيزه و جوانش نشان داد. آلكنو نشان داد كه حتي به‌رغم شكست مي‌خواهد به جوانان با آينده تيمش اعتماد كند.
عصر ديروز ايران بعد از نمايش نااميد‌كننده روز اول مقابل ژاپن به مصاف روسيه رفت، تيمي كه حتي در آماده‌ترين شرايط هم در مقابلش مشكل داشتيم و ديروز آلكنو چاره‌اي نداشت جز اينكه با تركيبي جوان، تيمش را مقابل تيم كشورش به ميدان بفرستد. قبل از بازي خبرهاي خوبي به گوش نمي‌رسيد. قرنطينه شدن سعيد معروف، ميلاد حضرت‌پور و عابديني از يك‌سو به دليل احتمال ابتلا به كرونا و مصدوميت عبادي‌پور از سوی دیگر خبرهايي بودند كه به گوش می‌رسيد. خبرهايي كه حكايت از دست خالي كادر فني داشت. ايران به پيروزي احتياج داشت، اما گويا در اين ميان بخت هم چندان با آلكنو يار نبود.
روسيه برخلاف ايران با تركيب اصلي خود گام به ميدان گذاشته بود و حتي با استفاده بيشتر از بازيكنان باتجربه خود سعي در قطعي كردن پيروزي خود داشت، در حالي كه ايران مي‌خواست به جوانانش بيشتر ميدان بدهد، به همين خاطر هم بود كه آلكنو حتي چندان به غفور و موسوي هم ميدان نداد و از ابتدا با تركيب محمدطاهر وادي، ميثم صالحي، اميرحسين اسفنديار، مسعود غلامي، صابر كاظمي، علي شفيعي و آرمان صالحي گام به ميدان گذاشت.
ايران كه در بازي مقابل ژاپن از نداشتن يك رهبر مقتدر در زمين مسابقه رنج برد در اين بازي هم اين خلل را به‌ويژه در ست اول مسابقه احساس كرد تا جايي كه اين ست را با حساب 25 بر 17 به حريف واگذار كرد.
با وجود اين ست دوم حكايتي ديگر داشت. مردان جوان ايران براي اينكه ثابت كنند واليبال كشورمان تنها متكي به ستارها نيست در اين ست با ارائه يك بازي منطقي و قدرتمند موفق شدند به‌رغم عقب افتادن در امتيازهاي ابتدايي در نهايت 25 بر 20 به پيروزي دست پيدا كنند و به ادامه مسابقه اميدوار شوند. آلكنو هم با اعتماد و اعتقاد كامل به آنها باز هم از مردان باتجربه و ستاره‌اش استفاده نكرد و اين روند تا امتيازهاي پاياني ست سوم نیز ادامه داشت و در حالي كه جوانان ايران مي‌توانستند با قدري تمركز بيشتر حتي فاتح اين ست هم باشند در نهايت 20 بر 25 نتيجه را به روس‌ها واگذار كردند. ايران در اين ست تا امتياز 18 از حريف پیش بود، اما در نهايت اسير تجربه روس‌ها شد.
در ست سوم روس‌ها باز هم بهتر از ايران عمل كردند و موفق شدند با اختلاف امتياز از همان ابتدا كار را براي شاگردان آلكنو سخت كنند و در نهايت با برتري 25 بر16 اين ست را هم ببرند و 3 بر يك پیروز شوند. تيم ملي واليبال كشورمان عصر امروز در سومين بازي خود از ساعت 14:30 به مصاف هلند مي‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار