کد خبر: 1047482
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: در طی چند سال اخیر شاهد تحریم‌های استکبار جهانی و جهان غرب بودیم که با خباثت حتی از ورود دارو‌های مورد نیاز کشور جلوگیری کردند که در این رابطه ما باید با خودباوری و با استفاده از نخبگان علمی در تولید محصولات مورد نیاز کشور گام برداریم.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی در نشست هم اندیشی مسئولان و اساتید آموزش عالی که میزبانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌های اساسی سرعت بخشیدن به مسیر علمی است؛ چراکه ایران باید در حوزه پزشکی و به خصوص در فناوری‌های نوظهور سرعت خود را افزایش داده و با تجهیز زیرساخت‌های لازم مقالاتی که منجر به محصول می‌شوند را ثبت اختراع کرده و وارد بازار کند.

وی افزود: اکنون در حوزه‌های هوش مصنوعی و هوش زیستی باید با سرعت و قدرت بیشتری کار شود؛ چراکه این حوزه‌های علمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و می‌توان در صورت سرعت بخشیدن در این مسیر علمی به جایگاه مطلوبی در دنیا برسیم. از طرفی باید بگویم امروز فعالیت در حوزه‌های علمی نیازمند حمایت مسئولان است؛ چراکه مسئولان فناوری و علمی کشور باید به شدت در این دو حوزه حمایت‌های لازم را انجام دهند.

سلیمانی تصریح کرد: در طی چند سال اخیر شاهد تحریم‌های استکبار جهانی و جهان غرب بودیم که با خباثت حتی از ورود دارو‌های مورد نیاز کشور جلوگیری کردند که در این رابطه ما باید با خودباوری در مسیر علمی به داخل اکتفا کرده و با استفاده از نخبگان علمی در تولید محصولات مورد نیاز کشور گام برداریم.

وی ادامه داد: اگر ما در حوزه‌های جدید علمی مغفول شویم در آینده نزدیک نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم، زیرا باید در حوزه‌های فناوری نوظهور حمایت‌های قابل توجهی از سوی مسئولان انجام شود تا بتوانیم با سرعت و شدت بیشتری در مسیر پیشرفت علم و فناوری حرکت کنیم، زیرا باید با بازکردن افق‌های جدید در حوزه علم و فناوری و همچنین با خودباوری و با استفاده از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مسیر‌ها و روش‌های مختلف علمی را ادامه دهیم تا بتوانیم ایده‌های نو را تبدیل به محصول کنیم.

دانشمند ایرانی در پایان گفت: باید در مسیر حرکت علمی قوانین شفاف در حوزه فناوری‌های نوین را تقویت کرده و همچنین بازار‌های خارجی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را فعال کنیم و با تشکیل تیم‌های مختلف علمی و حمایت‌های داخلی بتوانیم پاسخگوی نیاز کشور و مردم باشیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار