کد خبر: 1047147
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل زمینه اشتغال ۱۵ هزار نفری را برای جوانان جویای کار در این استان فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در اردبیل اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین نیاز جوانان در شرایط کنونی ایجاد فرصت اشتغال و کسب درآمد حلال برای آنهاست که در این زمینه با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش بر ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال است.

وی تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که زمینه راه‌اندازی منطقه آزاد در استان اردبیل فراهم شده و با تعیین محدوده مشخص با کمک خبرگان و متولیان با تجربه در این حوزه امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی و استفاده اهالی از مزایای آن باشیم.

استاندار اردبیل گفت: در کنار سرمایه‌گذاری‌های جدید در این منطقه و توسعه صادرات و همچنین تقویت نظام وارداتی، سعی بر این خواهد بود تا فرصت اشتغال برای جوانان در این منطقه فراهم شده تا بسیاری از خانواده‌ها به توانمندی اقتصادی و درآمدی برسند.

بهنام‌جو همچنین از تلاش و پیگیری برای احداث کارخانه‌های بزرگ در سطح استان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی کارخانه‌های در حال تکمیل در سال جاری زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر نیز فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: توسعه استان در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و همچنان این روند توسعه‌ای می‌تواند زمینه تحقق بسیاری از اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را در مسیر بالندگی استان اردبیل فراهم کند.

بهنام‌جو دغدغه مهم دولتمردان را تقویت نظام اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و تحکیم بنیه‌های خانواده در سایه این امر مهم اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته با تلاش مجموعه صنعت، معدن و تجارت بخش کشاورزی و گردشگری و همچنین حوزه تجارت فعالیت‌های خوبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال شاهد بودیم به گونه‌ای که در این مدت زمینه اشتغال بیش از ۹ هزار نفر در بخش صنعت و صدها نفر نیز در بخش کشاورزی و حوزه گردشگری فراهم شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: امسال نیز در کنار ایجاد اشتغال برای جوانان، به دو اصل دیگر ازدواج و تأمین اوقات فراغت جوانان به شکل شایسته نگاهی اساسی داریم که امیدواریم با پرداخت تسهیلات مناسب هم در بخش ازدواج و هم اشتغال و تأمین سرپناه جوانان و زوجین به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مورد نظر دست پیدا کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر