کد خبر: 1044398
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
انتشارات راه‌یار منتشر کرد
کتاب «جهاد در قرنطینه» روایتی از فعالیت‌های کارگاه جهادی شهید ابراهیم‌زاده در جهاد مقابله با ویروس کرونا به همت انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  «جهاد در قرنطینه» پنجمین کتاب از مجموعه عناوین ناشر درباره «مدافعان سلامت» است که معصومه بائی تحقیق و فروغ زال تدوین آن را بر عهده داشته‌اند. در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «روز‌های پایانی سال ۱۳۹۸، اتفاقی افتاد تا نسلی که جنگ ندیده و دهه ۶۰ را درک نکرده بود، بتواند صفای خاطرات آن زمان را بچشد؛ خاطراتی که از فداکردن جان‌ها در خط مقدمش تا دستکش و کلاه بافتن و مربا گرفتن پشت جبهه‌اش برای نسل‌های بعد، فقط کلماتی خواندنی و شنیدنی و دور بودند و هیچ کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد بتواند ذره‌ای از آن حال و هوا را درک کند. روز‌های پایانی سال ۹۸ کرونا آمد. صف‌های نماز جماعت از هم گسست و مسجد‌ها و پایگاه‌ها خالی شد، کتابخانه‌ها تعطیل، دورهمی‌ها لغو و کلاس‌ها مجازی شد، دانشگاه‌ها بی‌دانشجو ماند، دید و بازدید‌ها تلفنی شد و کم‌کم کورسو‌های امیدی که نسل جدید برای برگشتن به صفای قدیم داشت، باید از بین می‌رفت، اما نرفت، چون هشت سال دفاع مقدس به ما یاد داده بود که در کمبود‌ها خودکفا، در کاستی‌ها خلاق، در تنگنا‌ها جسور و در تحریم‌ها غنی می‌شویم. کرونا آمد و به همه نشان داد مردم، همان مردم دوران جنگ هستند. هنوز هم همان امام است و همان امت و چیزی بین خاطرات جا نمانده. کتاب پیش‌رو روایتی است از مردمی که به محض ایجاد بحران و تهدید برای کشورشان، قرنطینه خانگی را به میدان جهاد تبدیل کردند. در حالی که با آمدن کرونا، مردم متمدن غرب، به خوی غرب وحشی‌شان برگشته بودند و فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند، ما نیز به گذشته‌مان برگشتیم. انگار دوباره مسجد‌ها و حسینیه‌ها، پایگاه‌های پشتیبانی جبهه شده و خانم‌ها شال و کلاه بافتن و شستن و دوختن لباس‌های رزمندگان را از سر گرفته باشند. این بار هم همان دست‌ها دوختند و همان چرخ‌ها چرخیدند، فقط جای پارچه لباس‌های خاکی را پارچه‌های سفید ماسک و گان گرفت.»

«جهاد در قرنطینه» که خاطرات جهادگران مشهدی در تهیه و دوخت ماسک و لباس‌های پزشکی و کادر درمان برای مقابله با کرونا را روایت می‌کند، در ۱۴۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت ir.vaketab نسبت به سفارش کتاب اقدام کنندیا در صورت نیاز با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس بگیرند. پیشتر کتاب‌های «نوبت شماست»، «به چند خیاط ماهر نیازمندیم»، «نذر نفس» و «هفت خان شستن» نیز توسط این ناشر درباره «مدافعان سلامت» و فعالیت‌های جهادی در مقابله با شیوع بیماری کرونا منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار