کد خبر: 1042217
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
شبی با لاله های آسمانی دستجرد
مراسم پاسداشت شهدای دستجرد با عنوان «شبی با لاله های آسمانی» شامگاه پنج شنبه پنجم فروردین در سالن اجتماعات گلزار شهدای دستجرد اصفهان برگزار شد.
اشرف فصیحی دستجردی

سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: پس از تلاوت آیاتی از کلام الله وحی حجت الاسلام عالی با تبریک اعیاد شعبان گفت:مناسبتی که در این ایام مبارک ما را جمع کرده ، یاد و فداکاری شهدا می باشد، آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برگزاری یاد شهدا کمتر از مقام شهادت نیست، از همین رو ضرورت دارد عموم مردم از جمله کسانی که درک نکردند آن دوران را و همچنین یادگاران دفاع مقدس در این مراسم ها حضور داشته باشند و یاد همرزمانشان را گرامی بدارند.


پرچم دین در دست ایرانیان
وی ادامه داد:در روایات بسیاری آمده که مأموریتی به ایرانیان سپرده شده، که پرچم دین در آخرالزمان به دوش ایرانیان است و آنها هستند که زمینه ساز ظهور خواهند بود. اهل بیت هم از ابتدا نسبت به ایرانیان علاقه و ارادت داشتند.پیامبر اسلام فرمودند که ایرانیان محبان و دوستان ما هستند.روایت است که سلمان فارسی همواره مورد عنایت رسول خدا بود. وقتی آیه قران نازل شد که اگر کاری که باید بکنید را انجام ندهید خداوند قوم دیگری جای شما می آورد و پرچم را از دست شما می‌گیرد و به دست آن‌ها می‌دهد، وقتی این آیه نازل شد اصحاب پرسیدند آن قوم دیگر چه کسانی هستند ،سلمان کنار پیامبر نشسته بود. پیامبر دست روی پاهای سلمان گذاشت و گفت سلمان و قومش. بنابرابن ایرانیان از ابتدا مورد عنایت پیامبر بودند .


ایرانیان در آخرالزمان
حجت الاسلام عالی با اشاره به دوران خلفا گفت: زمان خلیفه دوم به ایرانیان جفای زیادی شد, به طوری که نگذاشتند ایرانیان به مناصب بالا برسند، آنها ایرانیان را تحقیر می کردند و این رفتار همچنان ادامه داشت تا این که زمان خلافت امیرمومنان ایرانیان مورد عنایت حضرت امیر قرار گرفتند.نقل است روزی که حضرت امیر در نماز جمعه در حلقه ایرانیان حاضر بود, اشعث فیس که از خوارج بود به امیر مومنان اعتراض کرد .حضرت در پاسخ به اعتراض وی گفت؛ همان طور که شما ابتدا ایرانیان را وارد دین کردید در آخرالزمان ایرانیان شما را وارد دین می کنند. شما نگاه کنیددر واقعه کربلا هیچ کدام از ایرانیان وارد جنگ با سیدالشهدا نشد اما در قیام مختار که انتقام از قاتلان سید الشهدا بود ایرانیان زیادی حضور داشتند.
حجت الاسلام عالی با نقل روایتی از امام باقر ادامه داد: حضرت فرمود گویی میبینم از شرق_ منظور ایران_ گروهی بر می خیزد که این گروه پرچمی بلند می‌کنند_ پرچم به معنی حکومت است _در این حکومت پرچم را به کسی نمی دهند به جز صاحب آن .در این نهضت تعدادی کشته می شوند که شهید هستند که امیدواریم همین نهضت باشد که خون پاکشان ریخته شده است.


ولایت اجتماعی
حجت الاسلام عالی با اشاره به فلسفه ظهور ادامه داد: ظهور امام زمان مرحله به مرحله پیش می‌رود که آخرین آن مرحله، دوره ای است که شیعه دارای ولایت اجتماعی می‌شود. در طول تاریخ شیعه ولایت فردی داشته است اما ظهور رخ نداده، چون ولایت فردی کافی نیست ،بنابراین مرحله قبل از ظهور ، ولایت اجتماعی شیعه است، یعنی شیعه به مرحله‌ای برسد که از نظر جمعی اماده آمدن حضرت شود. جامعه شیعه ولایتمدار و ولایت محور شود و همه حول محور ولی خدا جمع شوند با این حال این اتفاق در زمان یازده امام نیفتاده است چرا که تحمل ولایت اهل بیت احتیاج به آمادگی دارد. آخرین مرحله قبل از ظهور هم این است که شیعه ولایتمداری را در سطح جامعه تمرین کنند تا زمانی که ولیعصر بیاید و ولایت اجتماعی را برقرار کند.


بصیرت رهبری
وی با اشاره به افزایش بصیرت اجتماعی ادامه داد: در طول تاریخ جای ولایت اجتماعی خالی بود. رهبر معظم انقلاب ۱۹ دی ماه سال ۹۶ در دیدار مردم قم سوالی را مطرح کرد ند و جوابش را به مردم واگذار کردند، اینکه چرا در قیام هایی که تا پیش از انقلاب در ایران افتاد با اینکه مطالبات مردم حداقلی بود شکست خوردند و استبدادی قوی‌تر از قبل بر آنها حاکم شد اما در انقلاب ایران با این که مطالبات مردم حداکثری بود ملت پیروز شد و پیروزی ادامه پیدا کرد ؟
حجت الاسلام عالی گفت:هر چند رهبرمعظم انقلاب جواب را به مردم واگذار کرد اما پاسخ من این است که در دوران انقلاب، محوریت ولایت مدار بود. من معتقدم امام راحل شیعه را وارد آخرین مرحله قبل از ظهور کرد که شیعیان ولایت محوری را تمرین کنند از همین رو دوران ولایتمداری اجتماعی شروع شد.


امیر سپاه اسلام
حجت الاسلام عالی با تبیین نقش سردار شهید سلیمانی در بسیج یاران امام عصر گفت: شهید سلیمانی با حضور در جبهه مقاومت و تقویت جبهه مقاومت رزمندگان را فراتر از منطقه تقویت کرد و یاران امام زمان را بسیج کرد.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با جبهه انقلاب گفت: احسان نراقی رئیس دفتر فرح پهلوی که چند سال قبل در لندن فوت شد ۲۰ سال قبل اعترافی کرده است. اعترافی از زبان دشمن. او بیست سال قبل گفته بود در طول هفتاد سال که بلوک غرب و شرق در جنگ سرد بودند دولت‌های غربی تمام هزینه‌هایی که علیه کمونیسم انجام دادند ۷ میلیارد دلار بود اما در ۲۰ سالی که از انقلاب ایران گذشت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه کردند .


نقش دشمن
حجت الاسلام عالی با اشاره به نقش پر رنگ رسانه های معاند علیه جمهوری اسلامی ادامه داد:در حال حاضر ۲۷۰ رسانه فارسی‌زبان رایگان در حال تبلیغ علیه جمهوری اسلامی هستند.
وی با تاکید بر افزایش نقش بصیرت در همراهی ولایت گفت:در سال‌های گذشته با گسترش شبکه نفوذ انتخاب هایی را کردیم که خوب عمل نکردیم و کسانی که با ولایت زاویه داشتند از مردم رای گرفتند و به مناصب رسیدند.
عالی گفت:در حال حاضر ولایت فقیه با رهبری معظم انقلاب است و از زمانی که ایشان ولایت مدار هستند روسای جمهوری طوری نبودند که با ولی خدا همراه باشند از همین رو ضربات سنگینی بر انقلاب متحمل شده و اعتماد نسبت به ولی خدا را کمرنگ کرده‌اند .


رمز نتخاب شایسته
وی با تاکید بر نقش ولایت پذیری در انتخاب های شایسته گفت: در دوران کنونی انتخابات نزدیک است و باید مراقب باشیم و هنر مومنین است که در تاریکی ها ولی خدا را رها نکنیم ودر چند ماهه ای که به انتخابات مانده فتنه و حوادثی در کمین است با این حال در زمان غیبت باید به توصیه های حجت خدا عمل کنیم.


یاد شهدا
در ادامه مراسم یاد شهدا با تاسی از امام شهیدان با نوای سید مهدی میرداماد گرامی داشته شد.


پرچم شهدا
سپس مراسم رونمایی از پرچم و لوح بنیاد حفظ آثار شهدای دستجرد برگزار شد.پرچم شهدای دستجرد خانه به خانه شهدا می رود و یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دزیانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
خداوندا؛ ‌به فضل ورحمتت پرچم اسلام و تشیع را در سراسر جهان بر افراشته بدار.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار