کد خبر: 1040282
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
کارگردان سریال «روز‌های ابدی» می‌گوید: بخشی از واکنش‌های تند و منفی نشان‌دهنده این است که سریال روز‌های ابدی موفق بوده است و عده‌ای هم از حرکت انقلاب ناراحت هستند که چنین نقد‌هایی می‌کنند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «جواد شمقدری» کارگردان سریال روز‌های ابدی در نشست خبری این سریال گفت: اسناد لانه جاسوسی در اختیار ما قرار داده شد و سه سال گذشت تا به متن کلی برسیم و در بهمن۹۶ کار را در تهران کلید زدیم. بخشی از لوکیشن‌ها در همدان، چالوس و قزوین بود. تعدد لوکیشن داشتیم. همچنین دست امریکا در حوادث دیده می‌شد و بخشی حوادث در تهران پیگیری می‌شد و غائله گنبد و مریوان را هم داشتیم و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی را داشتیم که هدف اصلی سریال ما بود. وی ادامه داد: خیلی از مردم در تماس‌های تلفنی می‌پرسیدند، ادامه سریال را می‌سازید؟ و گفتم تصمیم‌گیری سازمان مهم است و ما آمادگی این را داریم. شمقدری همچنین افزود: سخت‌ترین کار تاریخی ساختن دهه‌های ۵۰ و ۶۰ به لحاظ لوکیشن است. اتفاق بعدی هم این بود که ما خیلی لوکیشن‌ها را نداشتیم و همین ما را محدود می‌کرد، مخصوصاً در لوکیشن‌های خیابانی و دانشگاه تهران یا سفارت امریکا که از تکنیک جلوه‌های ویژه استفاده کردیم.

وی ادامه داد: سه سال ضبط‌مان طول کشید و یکسالش به خاطر مشکلات مالی و کرونا تعطیل بودیم و هر قسمت را به طور متوسط در ۱۰ روز گرفتیم. فضای خارجی سایت کبکان همگی به روش ۳D انجام شده است و همین تجربه گرانبهایی است. بسیاری از موقعیت‌های سایت کبکان را نمی‌توانید بگویید واقعی نیست و خیلی طبیعی درآمده است، حتی سکانس‌های فرودگاه هم از نظر چند خلبان که بررسی کردم، دیدم که می‌گویند واقعی و قابل قبول درآمده و ممکن است برخی توقعات دیگری داشته باشند و امیدوارم در کار‌های بعدی جبران شود.

وی ادامه داد: قصه و حادثه آرگو دروغ بود و ما قرار بود تسخیر لانه جاسوسی را بازسازی کنیم. بخش سفارت و تسخیر لانه جاسوسی را خیلی‌ها دوست داشتند و در تماس‌های امروز (دیروز) از مردم پرسیدم. موضوع آرگو این بود که شش نفر از اعضای سفارت توانستند از ایران فرار کنند. چند سکانس هم داشتیم که خانم اکرمی می‌گوید من چند نفر را دیدم که فرار کردند.

شمقدری در ادامه عنوان کرد: اگر شرایط حمایتی بهتری بود، هم از نظر مالی و هم حمایتی خیلی بهتر می‌توانستیم کار کنیم. به رغم مشکلاتی که سر راه‌مان برای این کار بود، به نظرم ساختن این کار یک معجزه بود. معتقدم کار خوبی است، اما می‌توانست بهتر باشد. بخشی از واکنش‌های تند و منفی نشان‌دهنده این است که کار موفق بوده است و عده‌ای هم از حرکت انقلاب ناراحت هستند.

وی ادامه داد: با دو گروه همکاری‌مان را در بخش جلوه‌های ویژه آغاز کردیم. با یکی از آن‌ها همان ابتدا به توافق نرسیدیم و با گروه بعدی نیز در ادامه کار همکاری‌مان قطع شد و به گروه جدیدی رسیدیم به سرپرستی آقای امامی و آنچه مردم دیدند صد درصد بومی و ایرانی بود و با خارجی‌ها همکاری نکردیم. در ادامه «محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده سریال روز‌های ابدی عنوان کرد: ما حدود ۱۰۰متر در ۵/ ۲ متر دیوار در شهرک غزالی ساختیم که دیوار سفارت امریکا بود و پشت نداشت و پشتش پرده سبز بود که ۳۰ درصد از دکور ما را شامل می‌شد. این دیوار هست و ماندگار است و مثل دکور‌های کار‌های قبلی‌ام در شهرک سینمایی می‌ماند برای کار‌های بعدی.

وی ادامه داد: درباره فصل‌های دوم و سوم این سریال یادم است که از همان روز‌های اول تصویربرداری آقای شمقدری دغدغه‌اش را داشت و امیدوارم دوستان نیز همکاری کنند. باید قراردادی برای نگارش متن‌ها بسته شود. دو دانگ شهرک غزالی به نام من است! (خنده) مشکلی در شهرک نداشتیم و مشکل ما شرایط جوی و لوکیشنی بود که سه سریال باهم تصویربرداری داشتند و همین کمی کار ما را مختل می‌کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار