کد خبر: 1039357
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
در مرکز گسترش تولید می‌شود
جمشید رئوفی مشغول پیش‌تولید مستندی با عنوان «نامه‌رسان» است. این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود، به موضوع نامه‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جمشید رئوفی درباره تولید مستند «نامه‌رسان» توضیح داد: نامه‌های جنگ موضوعی است مرتبط با تاریخ دفاع مقدس که کمتر به آن پرداخته شده و من احساس کردم می‌توان با این موضوع مستند جذابی ساخت. وی افزود: در این مستند به نامه‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی هشت ساله می‌پردازیم؛ نامه‌های خانواده و نزدیکان رزمندگان که از شهر و روستا و فضای خارج از جبهه برای سربازان جبهه‌ها ارسال می‌شده و نامه‌هایی که رزمندگان از جبهه برای وابستگانشان ارسال می‌کردند. در این میان بحث توزیع، ارسال و نامه‌رسان‌های جنگ هم به عنوان ضلع سوم ماجرا مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئوفی در خصوص دلیل علاقه‌اش به ساخت مستند «نامه‌رسان» گفت: یکی از مواردی که باعث شد به این طرح علاقه‌مند شوم، مطالعه کتابی بود با عنوان «برسد به دست خانم ف» که شامل خاطرات آقای «سیداحمد نبوی» از جبهه و جنگ بود. این کتاب با استناد به نامه‌هایی که در طول جنگ میان ایشان و همسرشان رد و بدل می‌شده، نوشته شده و جذابیت خاص این کتاب نگاه مستندی است که به وقایع جنگ دارد. این مستندساز ادامه داد: در این کتاب علاوه بر توصیف فضای جنگ، ارتباطات عاطفی احمد نبوی با همسرش در طول جنگ به تصویر کشیده می‌شود و همین ویژگی‌ها باعث شد من هم به طرح مستندی فکر کنم که شامل روابط عاطفی و عاشقانه رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار