کد خبر: 1039197
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
مارتین اسکورسیزی:
اسکورسیزی در انتقاد خود از سینمای حال حاضر هالیوود خواستار بازسازی این صنعت است، حتی با علم به اینکه تجارت فیلم اکنون تجارت سرگرمی بصری مسلط جهان است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مطلب جدید اسکورسیزی یادآور صحبت‌های جنجالی اوست که در نوامبر سال ۲۰۱۹ در نیویورک تایمز منتشر شد و در آن توضیح داده بود چرا فیلم‌های مارول سینمایی نیستند و بیشتر شبیه پارک‌های موضوعی هستند؛ صحبت‌هایی که با انتقاد‌های تندی از سوی برخی کارگردانان و طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی مارول همراه شد. این کارگردن ۷۸ساله اکنون نیز معتقد است که صنعت کنونی سینما، میزبان خوبی برای هنر نیست و با توجه به اینکه صنعت فیلم، امروزه تجارت گسترده سرگرمی بصری است، خواستار احیای مجدد سینما شده و نوشت: همه چیز تغییر کرده و سینما و اهمیت آن در فرهنگ نیز دستخوش این تغییرات بوده است و جای تعجب نیست چهره‌هایی، چون «ژان لوک گدار»، «اینگمار برگمن»، «استنلی کوبریک» و «فدریک فلینی» که زمانی بر فُرم هنری فوق‌العاده سینما سلطنت می‌کردند در نهایت و با گذر زمان در سایه‌ها گم شدند. اکنون نمی‌توانیم روی تجارت فیلم برای نگهداری از سینما حسابی باز کنیم و تنها افرادی از بین ما که درباره سینما و تاریخ آن می‌دانند، باید این عشق و دانش را افراد بیشتری به اشتراک بگذارند. وی نوشت: همین ۱۵ سال پیش، اصطلاح محتوا فقط هنگامی که مردم در مورد سینما در سطح جدی بحث می‌کردند شنیده می‌شد و با فرم مقایسه و اندازه‌گیری می‌شد، سپس به تدریج، بیشتر و بیشتر توسط افرادی که شرکت‌های رسانه‌ای را تصاحب می‌کردند، استفاده می‌شد که بیشتر آن‌ها هیچ چیزی در مورد تاریخچه فرم هنری نمی‌دانستند.

این کارگردان اسکاری هالیوود در ادامه افزود: هنر سینما به طور سیستماتیک افول کرده، به حاشیه رانده شده و بی‌ارزش شده و به پایین‌ترین سطح خود که همانا ایجاد «محتوا» محسوب می‌شود، تنزل یافته است.
 
اسکورسیزی در مورد تجربه

«La Dolce Vita» (زندگی شیرین محصول ۱۹۶۰) از فلینی می‌نویسد: اینجا هنرمندی بود که توانسته بود اضطراب دوران سلاح‌های هسته‌ای را بیان کند؛ این حس که دیگر واقعاً هیچ چیز مهم نیست، زیرا همه چیز و همه در هر لحظه می‌توانند نابود شوند. ما این شوک را احساس کردیم، همچنین هیجان عشق فلینی به هنر سینما را احساس کردیم و به تبع آن، عشق به خود زندگی.

اسکورسیزی در انتقادات خود از سینمای حال حاضر هالیوود خواستار بازسازی این صنعت است، حتی با علم به اینکه تجارت فیلم اکنون تجارت سرگرمی بصری گسترده و مسلط جهان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار