کد خبر: 1038945
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان با هدف رفع موانع تولید استان اظهار داشت: پس از بررسی های لازم در جهت حمایت از سرمایه گذاری، این گروه به صورت مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی در استان اردبیل در خصوص تولید پنل‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی افزود: این جلسه که با دعوت وهماهنگی مشاور استاندار در امور بین‌الملل انجام شده بود مقرر شد شروع عملیات اجرایی بزرگترین خط تولید پنل های خورشیدی را با محور صادراتی که  به کشورهای همجوار خواهد بود انجام شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت این طرح گفت: اهمیت انرژی خورشیدی در تمام انرژیهای تجدیدپذیر، پایدارترین منبع انرژی در جهان است و استان اردبیل نیز دارای پتانسیل انرژی خورشیدی بسیار خوبی  برای اجرای چنین طرحی است.

صادقی بیان کرد: با توجه به اینکه  انرژی خورشیدی به فن آوری پیشرفته . پرهزینه جهت استفاده در مسکن نیاز ندارد و  رشد اقتصاد کشور ضامن استفاده از انرژی خورشیدی به‌جای سوخت های فسیلی در بخش صنعت و ساختمان است اهمیت حمایت از آن را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش انرژی های تجدید پذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، زیست محیطی و حفظ انرژی های تجدیدناپذیر رو به پایان است. استفاده از انرژی های نو و از این میان انرژی خورشیدی می تواند باعث کاهش وابستگی به منابع فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده از بخش های تولید و مصرف منابع انرژی و همچنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که تاثیر اساسی بر بالا رفتن دمای کره زمین دارد، شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر