کد خبر: 1037727
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
مبهم بودن آرای مردمی از نکات منفی جشنواره سی‌و‌نهم فجر است و تاکنون صرفاً تعداد مشارکت‌کنندگان در آرای مردمی فیلم‌ها اعلام شده است، نه کیفیت این آمار.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مدیر روابط عمومی جشنواره فجر در پاسخ به انتقاد‌ها درباره کیفیت آمار این این دوره گفته است: «آرای مردمی» از طریق بلیت‌فروشی انجام می‌شود، به این صورت که وقتی بلیت خریداری شد، کدی به خریدار ارسال می‌شود که با رجوع به سینما‌ها و تحویل آن به گیشه، بلیت صادر شده و بعد از اینکه ثابت می‌شود شخصی که بلیت را خریده در سالن حضور داشته و به تماشای فیلم نشسته، لینکی برای تماشاگر ارسال می‌شود که تا پایان روز مهلت هست که از طریق آن لینک، رأی خود را ثبت کند. این آرا و بالا بودن رأی‌ها نشان از برتری یک فیلم بر دیگری ندارد. کیفیت رأی‌ها مشخص نیست و ممکن است تعداد آرای بد برای یک فیلم بیشتر از تعداد آرای خوبش باشد. تعداد نهایی و کیفی آرا در روز اختتامیه اعلام خواهد شد. تا پایان روز جمعه ۱۷بهمن همچنان سه فیلم «شیشلیک»، «بی‌همه چیز» و «ابلق» پیشتاز آرای مردمی و در آرای پرفروش‌ترین‌ها، همین سه فیلم بوده‌اند، با این تفاوت که ابلق با بی‌همه چیز جابه‌جا شده است.

در این ارتباط رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران تأکید کرد: افزایش سالن‌های سینمایی برای اکران مردمی فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر، صدمه‌ای به اکران عمومی فیلم‌ها نخواهد زد.

غلامرضا موسوی درباره اکران مردمی فیلم‌های حاضر در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر به مهر گفت: امسال با توجه به اجرای پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و شیوه‌نامه‌هایی که ارائه شده است، حداکثر تعداد تماشاچیانی که می‌توانند فیلم را در یک سالن ببینند ۳۰درصد ظرفیت آن سالن است، یعنی در حقیقت هر سه سانس می‌شود یک سانس کامل، بنابراین نمایش فیلم در شهرستان‌ها مانند تهران است، یعنی همانطور که در تهران تعداد سالن‌ها اضافه شده، اما تعداد تماشاچیان همان روال سابق را دارند، در شهرستان‌ها نیز همین گونه است. وی ادامه داد: در شهرستان‌ها نیز تعداد سالن‌ها به خاطر شرایط کرونا اضافه شده و بر اساس شیوه‌نامه‌های منتشر شده دفتر جشنواره فیلم فجر مجبور به رعایت این پروتکل‌هاست، به همین جهت درست است که تعداد سینما‌ها افزایش پیدا کرده، اما در مجموع تعداد کسانی که می‌توانند در جشنواره فیلم ببینند، در همان مقیاس سابق هستند و از افزایش سینما‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده می‌شود، به همین دلیل این اکران‌ها صدمه‌ای به اکران عمومی نمی‌زند.

آقای انتظامی دستور داده است تمامی فروش بلیت‌ها از طریق «سمفا» باشد، در چنین شرایطی سالن‌ها بسته به استقبال مردم نمی‌توانند بلیت بفروشند، با توجه به این دستور مخاطبان باید از این طریق بلیت خریداری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار