کد خبر: 1037459
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
رئیس قوه قضانیه گفت: حامی خصوصی‌سازی‌ها هستیم، اما اقدام عده‌ای که به آتش زدن اموال مردم و تخریب کارخانه‌ها روی می‌آورند این کار خصوصی‌سازی نیست بلکه فاجعه است.

سرویس اجتماعی چجوان آنلاین: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: از کادر درمان استان گیلان و کشور به جهت مجاهدت‌هایشان در حفظ سلامت مردم و مبارزه با این ویروس منحوس تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضائیه کمک‌های مومنانه در لبیک به فرمایشات مقام معطم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: یوم‌الله روز خداست البته همه روز‌ها و شب‌ها متعلق به خدا است، اما جلوه قدرت الهی در یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه مشاهده شد و ملت ایران در مقابل قدرت‌های سلطه ایستادگی کردند و انقلاب شکوهمند اسلامی رقم خورد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) حقیقتاً به‌دنبال ایجاد تحول در فکر، اندیشه و اخلاق در بخش‌های مختلف کشور بودند و ایجاد استقلال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را خواستار بودند تا اینکه جمهوری اسلامی شکل گرفت و پس از آن بخش‌های مختلف کشور حق عقب‌نشینی و درجا زدن و توقف ندارد و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید شاهد حرکت‌های رو به جلو باشیم.

رئیسی حرکت انقلابی در واقع حرکت مجاهدانه در راستای خداخواهی و اخلاص است، چون دشمن به دنبال تهدید و گرفتن ظرفیت‌ها و فرصت‌ها است.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی شاید به موانعی مواجه شویم، اما باید با یک حرکت مجاهدانه برای برطرف کردن موانع تلاش شود.

وی حجم صادرات غیرنفتی و اقداماتی که در حوزه‌های مختلف در گیلان انجام شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: گیلان ۸ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و دارای نعمات و مواهب الهی بسیار است و این استان دیار شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله بهجت (ره) که از سرمایه‌های بزرگ جهان اسلام هستند است.

رئیس قوه قضاییه نیروی انسانی کارآمد جوان و آماده به‌کار و خدمت را جزو مهم‌ترین سرمایه‌های استان گیلان دانست و ابراز داشت: مدیران استان در جهت افزایش بهره‌وری تلاش کنند و از این نیروی کارآمد در جهت تسهیل زندگی و رفع مشکلات مردم بهره گیرند.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و حفظ جنگل‌های طبیعی به‌عنوان ذخایر ملی تصریح کرد: هرکسی که در جایگاه مدیریت قرار گرفت باید خود را بیشتر مکلف به اجرای مقررات، حفظ شئون اسلامی و عدالت بداند و به خود اجازه تخلف ندهد و با مدیران متخلف هم برخورد شود؛ زد و بند‌ها در ادوار مختلف چرا موانع ایجاد کرده است؟

رئیسی وضعیت کارخانه ایران پوشش گیلان و برخی واحد‌های تولیدی بزرگ و دارای قدمت استان را فاجعه دانست و افزود: وضعیت این کارخانجات در واقع ویرانی ثروت ملی است لذا تمام عناصری که باعث ایجاد این شرایط برای کارخانجات شدند باید تنبیه و مورد برخورد قاطعانه قرار گیرند.

وی افزود: صنعت نساجی گیلان روزی در جایگاه بسیار بالایی قرار داشت و نباید به بهانه خصوصی‌سازی به صنعت صدمه وارد شود؛ دولت هم باید ناظر باشد و از تصدی‌گر دست بردارد لذا هرجا بخش خصوصی خوب عمل کرد باید مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: حامی خصوصی‌سازی‌ها هستیم، اما اقدام عده‌ای که به آتش زدن اموال مردم و تخریب کارخانه‌ها روی می‌آورند این کار خصوصی‌سازی نیست بلکه فاجعه است و کسی که این فاجعه را رقم زده باید تنبیه و مورد تعقیب قرار گیرد و کارخانجات احیاء و زمینه اشتغالزایی برای جوانان استان فراهم شود.

وی به ضرورت حفظ و احیای رودخانه‌های آلوده شهر رشت اشاره کرد و گفت: معضل پسماند امروز یک تهدید بزرگ برای محیط زیست و تالاب‌های گیلان ایجاد کرده است و باید حتماً مورد پیگیری مجدانه قرار گیرد و با انتخابات‌ها و تغییر مدیران نباید تحولی در کار ایجاد شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه "عملکرد عادلانه" باعث حفظ جوانان در دین‌مداری و توجه آنان به انقلاب می‌شود افزود: کارخانجاتی مانند الکتریک رشت چرا باید به شرایط اسفناک برسد؟ بنده تاکید می‌کنم پرونده‌های مربوط به کارخانجات استان باید به‌سرعت حل شود و مردم هم شاهد برخورد با متخلفان این عرصه باشند.

رئیسی با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ گره‌ای نیست در کشور که قابل حل نباشد خاطرنشان کرد: جوانانی از تیپ و لشکر‌های این استان در جبهه‌ها و عرصه‌های مختلف بسیار درخشیدند و شعار "ما می‌توانیم" را در عمل اثبات کردند.

وی با تاکید بر اینکه با سازمان‌های متخلف باید شدیدتر از افراد متخلف برخورد شود تصریح کرد: یک سازمان و دستگاه اجرایی باید قانونمند باشد و خود را موظف به اجرای عدالت و قوانین بداند و بی‌عدالتی را تخلف بداند؛ مگر سازمان حق دارد جلوی چشم مردم تخلف کند؟

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حفظ اموال عمومی خاطرنشان کرد: رهبری بار‌ها فرمودند که هیچ کس حق ندارد به اموال ملی تجاوز کند حتی برای کار خیر.

رئیسی با بیان اینکه بانک‌ها امکانات خوبی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی دارند ابراز داشت: اشکالات ساختاری زمینه‌ساز اشکالات رفتاری است که در برخی کارخانجات استان گیلان با این مشکلات مواجه هستیم و مجدداً تاکید می‌کنم که به‌نام خصوصی‌سازی نباید تخلف اتفاق بیفتد.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: منابع طبیعی در گیلان ذخایر ملی است که با تمام وجود باید حفظ شود و باید توجه داشت که در صورت عدم رعایت چهارچوب‌های قانونی با خسارت متعددی روبه‌رو خواهیم بود بنابراین مسیولان عرصه منابع طبیعی نیز در این حوزه با هیچ سازمانی رو دروایسی نداشته باشند.

وی مسئله "تولید" را جزو مسائل اصلی و مهم کشور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار حکیمانه و با در نظر گرفتن اهداف دشمنان امسال را به‌عنوان جهش تولید نامگذاری کردند، اما دشمن به‌دنبال از کار افتادن کارخانجات است لذا ما نباید اجازه دهیم به اهداف خود برسند چراکه تولید کارخانجات در واقع "تولید قدرت" است و نباید اجازه دهیم که تولید در کشور تضعیف شود و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید به هر شکل ممکن احیاء شوند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
افای رییسی دولت که با بی ارزش کردن ریال آتش به جان ومال مردم زده راچکارباید کرد
بنظرشما این نوع حکومت ظالم است یاعادل وقتی مردم دیگر توان زندگی ندارند این حکومت معنی ومفهوم دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار