کد خبر: 1036909
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
خاطراتِ ناگفته مادر شهیدان خالقی‌پور با حضور حاج مهدی رسولی و حاج حسین یکتا رونمایی شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطراتِ ناگفته فروغ منهی، مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور به قلم نویسنده کتاب «مربع‌های قرمز» در هیئت ثارالله زنجان و با حضور مادر شهیدان خالقی‌پور، نویسنده کتاب، استاد حاج ولی‌الله زنجانی شاعر آیینی، حاج مهدی رسولی مداح اهل بیت (ع)، حاج حسین یکتا و جمعی از اهالی رسانه و خادمان هیئت رونمایی شد.

مادر شهیدان خالقی‌پور یکی از مادران نمونه زنجانی است که علاوه بر تقدیم سه فرزند خود، افتخاری همسری جانباز دوران دفاع مقدس را دارد. «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطرات نا‌گفته فروغ منهی مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور است که ناگفته‌های شنیدنی‌اش در خطوط این کتاب جان گرفته است؛ مادر جوانی که روز‌های جوانی‌اش به داغ جگرگوشه‌هایش گذشت و خم به ابرو نیاورد؛ شیرزنی توصیف‌نشدنی که در صفحات این کتاب فقط گوشه‌هایی از صبر زینب‌گونه‌اش به تصویر کشیده شده است؛ از روز‌های جوانی‌اش تا روز‌هایی که کنار بچه‌هایش بود و به سرعت برق و باد گذشتند؛ روز‌هایی که از زنجان به نازی‌آباد تهران آمد و در این شهر و خانه غریب بود و حالا بعد از ۵۰سال در هر جایی جز این خانه و محل، غریب است و دلش پر می‌کشد برای خانه و کوچه‌شان؛ کوچه‌ای که حالا اسمش شده است: «کوچه شهید داوود خالقی‌پور». در برشی از کتاب می‌خوانیم: «کنار تابوت زانو زدم. پوستش از شیمیایی ملتهب و تن سفیدش پر از دانه‌های ریز قرمز بود. مثل وقتی که سرخک گرفت. به پوستش دست کشیدم. زخم ترکش ها‌ی زبر. چقدر حرف برای گفتن داشتم. به صورتش دست کشیدم. سرمای تنش در جانم خزید. چرا قدر پسرم را ندانستم؟ تا چشم بر هم زدم، از پیشمان رفت. من ماندم و حسرتی که دلم را می‌سوزاند. دستش را در دستم گرفتم. موهایش را نوازش کردم. صورتم را نزدیکش می‌بردم و عقب می‌آوردم. حرف می‌زدم و گریه می‌کردم. ساکت می‌شدم و نگاهش می‌کردم. می‌بوییدم و می‌بوسیدمش. همه تنش را لمس کردم. ذره‌ذره داوود را به خاطر می‌سپردم.»

کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطراتِ ناگفته فروغ منهی، مادر شهیدان خالقی‌پور عصر پنج‌شنبه همزمان با ایام رحلت حضرت ام‌البنین (ع) در هیئت ثارالله زنجان و با حضور مداح اهل بیت (ع) حاج مهدی رسولی، حاج حسین یکتا و جمعی از اهالی رسانه و خادمان هیئت با همکاری کتاب هیئت و انتشارات شهیدکاظمی رونمایی شد. کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» در قطع رقعی و ۲۴۰ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار