کد خبر: 1035590
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
برگزاری کنسرت موسیقی به دنبال تغییر شرایط کرونا در تهران و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مجاز شد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پس از چندین ماه تعطیلی فعالیت‌های صحنه‌ای در حوزه موسیقی، کاهش میزان ابتلا به کرونا در تهران باعث شد تا گروهی از فعالیت‌ها دوباره مجاز شوند که از آن جمله برگزاری کنسرت‌های موسیقی است.

ستاد کرونا در تهران فعالیت‌های گروه ۳ را که شامل برگزاری کنسرت‌های موسیقی می‌شود، مجاز اعلام کرد. این مسئله باعث شد اداره کل موسیقی ارشاد در جلساتی از سر‌گیری برگزاری کنسرت‌های صحنه‌ای را پیگیری کند. در این جلسات که با حضور محمد اللهیاری، مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد برگزار شد، شرایطی برای برپایی مجدد کنسرت‌های موسیقی اعلام شد. از جمله مواردی که مورد بحث قرار گرفت، برگزاری کنسرت با استفاده از ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی سالن‌ها بود؛ موضوعی که از نظر شرکت‌های برگزارکننده کنسرت‌های موسیقی توجیه اقتصادی ندارد؛ «در این جلسات شرکت‌ها بیان کردند هزینه‌های اجاره و خدمات فنی سالن‌ها و هزینه تبلیغات شهری و مجازی که مردم را ترغیب به استقبال از اجرا‌ها کند، عملاً سودی برای برگزارکننده باقی نمی‌گذارد. در این جلسات نمایندگان سالن‌های برگزاری کنسرت در تهران آمادگی خود را برای ارائه تخفیف‌های لازم در اجاره و نرخ خدمات فنی اعلام کردند تا بدین وسیله شرکت‌ها رغبت بیشتری برای برگزاری کنسرت داشته باشند. همچنین مقرر شد تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت و بر حسن انجام آن‌ها نظارت لازم انجام شود. در زمینه قیمت بلیت‌ها نیز مقرر شد در این مقطع زمانی با هدف تشویق مردم به بهره‌مندی از برنامه‌ها، قیمت بلیت کنسرت‌ها افزایش پیدا نکند.»

پیش از اعلام وضعیت زرد در تهران و مجازی شدن برگزاری کنسرت در این شهر برخی از خواننده‌ها با استفاده از شرایط موجود در جزیره کیش، اقدام به برگزاری کنسرت در این جزیره کردند که بعضاً قیمت بلیت‌ها تا رقم ۳۵۰ هزار تومان نیز بالا رفت؛ مبلغی که از عرف قیمت بلیت در کنسرت‌های موسیقی پاپ در تهران بسیار بیشتر است.

کاهش ممنوعیت‌های کرونایی و فعالیت مجدد سالن بزرگ برگزاری کنسرت، فعلاً در حد جلسات اداری باقی مانده است و هنوز خبری از برگزاری کنسرت در تهران نیست و همین موضوع هنوز وضعیت قیمت‌گذاری بلیت کنسرت‌ها را در شرایط نامعلومی قرار داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار