کد خبر: 1035183
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور درباره کمک هزینه یا شهریه دانشجویی معلولان، توضیحاتی داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: مجید رضا زاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور درباره کمک هزینه یا شهریه دانشجویی معلولان، اظهار کرد: در این رابطه قانونی وجود دارد که شهریه و تحصیل دانشجویان معلول را رایگان اعلام می‌کند و بر اساس این قانون آیین نامه اجرایی هیات دولت مصوب کرده است که معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید هفت دهک پایین مشمول تحصیل رایگان هستند.

وی با اشاره به اینکه این قانون وظایفی را برای سازمان بهزیستی و سازمان سنجش و سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است، ادامه داد: دانشجویان معلولی را که شرایط فوق را دارند، به صورت رایگان در دانشگاه‌هایی که از وزارت علوم یا وزارت بهداشت مجوز دارند، ولی هزینه دارد مثل دانشگاه آزاد، پیام نور یا علمی کاربردی‌ها بتوانند به تحصیل بپردازند.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بر این اساس برای ساماندهی بهزیستی کمیته دانشجویی را تشکیل داد با عضویت دو حوزه تخصصی یعنی معاونت توانبخشی و معاونت اجتماعی و با محوریت مرکز فناوری اطلاعات و همچنین با عضویت معاونت پشتیبانی که بتواند امر تحصیلی دانشجویان را ساماندهی کند.

رضا زاده با بیان اینکه یک سامانه‌ای طراحی شد که بتوانیم به صورت منظم و دقیق و با سرعت بالا اطلاعات افرادی که مشغول به تحصیلات عالی هستند را داشته باشیم، افزود: سه ماه پیش این سامانه راه اندازی شد و دانشجو‌ها وارد سامانه می‌شوند و مدارک را بارگذاری می‌کنند و بر اساس نوع معلولیت و دلیل تحت پوشش بودنشان در بهزیستی دسته بندی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس ما یک شیوه نامه‌ای را تصویب کردیم و با توجه به بند ر ۵ ساله ششم و شرح وظایف سازمان بهزیستی افراد دسته بندی شدند و تحصیلات دانشگاهی آن‌ها در نظر گرفته شد، اضافه کرد: همچنین دانشجویان دانشگاه‌های دولتی هم کمک هزینه تشویقی دریافت می‌کنند.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی مصوب هیات دولت پرداخت هزینه به صورت صد در صدی برای معلولان شدید و غیر شدید ۷ دهک پایین باشند الزامی است و در مرحله اول شهریه‌های این افراد در حال پرداخت است. البته یک گروه صد در صد شهریه دریافت می‌کنند که فرزندان تحت پوشش بهزیستی هستند. حالا چه آنکه زندگی مستقل داشته باشند و چه فرزند پذیر شده باشند.

رضازاده خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای معاونین و دستور ریاست سازمان به معلولان خفیف و معلولانی که سه دهک بالا هم هستند به دلیل هزینه اضافه‌ای که معلولان برای نیازمندی‌های زندگی دارند مشمول دریافت کمک هزینه برای شهریه دانشجویی می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار