کد خبر: 1035029
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
انتقاد قاسم افشار از وضعیت خوانندگی
خواننده موسیقی پاپ که از دهه ۷۰ به صورت جدی وارد عرصه موسیقی شده، معتقد است در سال‌های اخیر هر صدای خوب یا بدی فرصت شنیده شدن پیدا کرده و این موضوع به موسیقی ضربه می‌زند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: وضعیت موسیقی کشور باعث انتقاد خوانندگان قدیمی‌تر موسیقی پاپ از نابسامانی‌های موجود در فضای موسیقی شده است.

قاسم افشار از خوانندگان موسیقی پاپ در گفتگو با برنامه رادیویی «استودیو هشت» گفت: در زمان‌های گذشته خوانندگان زحمات زیادی می‌کشیدند، بی‌مهری‌هایی در آن موقع مانند ممیزی‌های سختگیرانه و امثال آن وجود داشت که اگر کاری قرار بود شنیده شود، باید از هزاران فیلتر رد می‌شد تا مجوز بگیرد.

افشار ادامه داد: در آن زمان موسیقی‌ها و شعر‌ها بسیار سالم بودند، اما الان بخش کوچکی از موسیقی ما حالش خوب است و بخش اعظم آن حال خوبی ندارد. از نظر من هر چیزی به زمانِ خوبش، خوب است و یک صدا، یک خواننده و حتی یک بازیگر، هیچ وقت قدیمی نمی‌شود، اما متأسفانه در این روزگار، مخصوصاً این شش، هفت سال اخیر در کشور ما به راحتی هر صدایی با جنس خوب یا بد، شنیده می‌شود، حتی بعضی اوقات کلِ پکیج بد است، یعنی صدا خوب نیست، شعر و ملودی هم بسیار ضعیف هستند و همین می‌شود که امروز، موسیقی ما به نقطه‌ای می‌رسد که انگار سرطان گرفته است.

وی در مورد ترانه «وقف پرنده‌ها» که اولین کارش بود، افزود: من در آن زمان در واحد موسیقی تست صدا دادم و بعد از آن ۱۱ماه طول کشید تا به من اجازه خواندن دادند، بنابراین توانستم ترانه وقف پرنده‌ها را که شعری از آقای محمدعلی شیرازی، ملودی اکبر آزاد و تنظیم بهروز صفاریان بود، اجرا کنم. افشار افزود: برای اجرای این ترانه که اولین کارِ حرفه‌ای و جدی‌ام بود، هم خیلی استرس داشتم و هم اینکه بسیار خوشحال بودم و آن روز برایم روز خیلی قشنگی بود و از آن قشنگ‌تر این بود که فردای آن روز کارم از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شد.

افشار در مورد علایق پنهانش گفت: حنجره و بافت صدای من، گرایش سنتی نداشت و از همان ابتدا در سن ۱۶، ۱۷سالگی که شروع به خواندن کردم، همیشه فکر می‌کردم که صدایم به موسیقی پاپ گرایش دارد، البته در آن زمان تصور نمی‌کردم روزی خواننده پاپ شوم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار