کد خبر: 1034593
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی: از ابتدای شیوع ویروس کرونا سینما‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و جزو امن‌ترین مراکز در کرونا هستند
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: همزمان با بهبود نسبی شرایط کرونایی وزیر ارشاد از بازگشایی سالن‌های تئاتر در شهر‌های زرد و آبی خبر داد و مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی هم معتقد است سالن‌های سینمایی یکی از کم‌آسیب‌ترین مکان‌ها در شرایط کرونایی است.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری جایزه و مسابقه عکس «روایت سرباز» درباره نحوه بازگشایی تالار‌های نمایشی تئاتر پس از بازگشایی برخی از سالن‌های سینمایی در کشور در روز‌های کرونایی می‌گوید: ما برحسب طرح محدودیت هوشمند که بر اساس آن شهر‌ها به وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم شدند و در چارچوب آن مشاغل هم طبقه‌بندی شدند، عمل کرده‌ایم و می‌کنیم. بر این مبنا سالن‌های اجرای تئاتر و موسیقی و همچنین سینما‌ها نیز در وضعیت زرد و آبی برای مردم بازگشایی می‌شوند. این یعنی امکان اجرای نمایش و اکران آثار سینمایی در شهر‌های زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مربوط به فاصله‌گذاری وجود دارد. ما قبل از این ایام هم نامه‌ای را به قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت تقدیم کرده بودیم و دوستان هم در این زمینه جلساتی را برگزار کردند. در این راستا تقاضای ما این بود که سالن‌های تئاتر، موسیقی و نمایش سینما از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شوند.

صالحی در ادامه اظهار می‌دارد: در این زمینه دوستان ما در معاونت امور هنری و همچنین سازمان سینمایی دو نوبت جلسه برگزار و استدلال‌های خود را در این زمینه به دوستان قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت بیان کردند. به هر حال آنچه مشخص است اینکه در شهر‌های زرد شرایط اجرای نمایش، موسیقی و اکران آثار سینمایی وجود دارد که در جلسه اخیر به نتیجه مشخص می‌رسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شرایط و نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر هم تأکید می‌کند: طبیعتاً اگر شرایط نارنجی و قرمز باشد، تصمیمات به گونه‌ای دیگر اتخاذ خواهد شد، اما تا امروز مشخص شده که اهالی محترم رسانه در سالن‌های مربوط به خود همزمان با مجموعه هیئت داوران، آثار شرکت‌کننده در جشنواره فیلم فجر امسال را تماشا می‌کنند، این در حالی است که با توجه به مشکلات اکران فیلم‌های سینمایی به شکل آنلاین، از جمله قاچاق، هنوز امکان عرضه آنلاین فیلم‌های جشنواره وجود ندارد ولی آنچه مشخص است اینکه در حوزه اصحاب رسانه و مجموعه هیئت داوران ماجرا به همان شکلی خواهد بود که توضیح دادم. آنچه مشخص است به طور حتم در وضعیت زرد و آبی ما می‌توانیم درباره اجرای محدود نمایش‌ها و گروه‌های موسیقی گزینه‌های موجود را بررسی کنیم، اما همه این موارد منوط به شرایط کشور در مواجهه با بیماری کروناست. محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی نیز در رابطه با چگونگی بازگشایی سالن‌های سینما به مهر می‌گوید: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم، پیشنهاد سازمان سینمایی برای قرار گرفتن سالن‌های سینما در گروه شغلی۲ است، این را باید بگویم که کم‌آسیب‌ترین مکان در شرایط فعلی کرونا، سالن‌های سینمایی است. در واقع از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سینما‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، این شرایط همچنان هم ادامه دارد و سینما‌ها به خوبی از پس رعایت این موارد برمی‌آیند.

وی در ادامه می‌افزاید: در بسیاری از مجتمع‌های تجاری همه فروشگاه‌ها و مغازه‌ها باز است و تنها بخش سالن‌های سینمایی آن بسته است، این در حالی است که تأکید می‌کنم سینما‌ها جزو امن‌ترین مراکز در کروناست. انتقال سالن‌های سینما از گروه ۳ به گروه ۲ در مرحله اول تأیید شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر در مرحله نهایی نیز تأیید شود. متأسفانه بسته بودن سالن‌های سینما طی ماه‌های گذشته صدمه‌های جبران‌ناپذیری را بر بدنه سینما وارد کرده است، همچنین همه کسانی که در سینما‌ها کار می‌کنند نیز دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند. مراکز نیمه‌دولتی و برخی از پردیس‌های سینمایی شرایطی را فراهم کرده‌اند تا کارمندان سینما‌ها را حفظ کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار