کد خبر: 1034194
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
همزمان با اولین سالروز سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان و به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین از هشت جلد کتاب «سردلبران» رونمایی شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سردلبران مجموعه کتابی است درباره شخصیت مهم محور مقاومت با عناوین «محبوب»، «امام لبنانی‌ها»، «چمران»، «سید عباس»، «شیخ راغب»، «حاج رضوان»، «حاج قاسم» و «سید هادی» به قلم مجید صفاتاج که روز گذشته طی مراسمی در تهران رونمایی شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: مخاطبان باید با شخصیت حقیقی نویسنده این مجموعه آشنا شوند و برای نسل جوان از علاقه و تلاش ایشان به حزب مقاومت و حزب‌الله رونمایی شود.

امرودی افزود: بنده شاهد چهره اخلاقی و پرتلاش ایشان در زمینه علمی و قلم‌فرسایی‌هایشان بوده‌ام و در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی یاد می‌کنم از خاطره‌ای که ایشان دو مرتبه با اصرار و ابرام تلاش داشتند در رکاب آن شهید بزرگوار در جبهه جنگ سوریه و عراق برای مقابله با داعش شرکت کنند که همواره حاج قاسم با تأکید، مخالفت جدی و ایشان را به کتابت و نشر اندیشه مقاومت تشویق می‌کردند. این مخالفت نشان‌دهنده نیاز به نوشتن در این حوزه است. وی در بخش دیگری از سخنانش به آثار پرحجم، جهت‌مند و پرارجاع صفاتاج اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری از آثار این اندازه از دقت را مشاهده نمی‌کنید. نگارش مطالب و ثبت وقایع و تاریخ مثال‌زدنی است. بسیاری از آثار ایشان پاراگراف به پاراگراف دارای ارجاع دقیق است و منبع معرفی می‌کند که دلیل بر صداقت نوشتاری ایشان است و بنا دارند این تمدن بزرگ انقلاب اسلامی را که یکی از ستون‌های محکم آن مقاومت است، برای آیندگان به امانت بگذارند.

امرودی با اشاره به رونمایی از هشت جلد کتاب «سر دلبران» گفت: تمدن بزرگ انقلاب اسلامی از صدر اسلام تا امروز یک جریان است که ایشان سعی کرده در این آثار این رویه را حفظ کند، یعنی تلاش شده است مقاومت از سلمان فارسی و ابوذر در صدر اسلام تا شهید حججی، حاج قاسم، شهید رضوان، عماد مغنیه، عباس موسوی اولین دبیرکل حزب‌الله لبنان تا سیدحسن نصرالله، سیدهادی نصر‌الله و امام لبنان و امام موسی صدر در عصر حاضر را به نگارش درآورند. رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: جوان‌های ما باید بدانند که تمدن ما فقط آرش کمانگیر ندارد. شهید همت و شهید باقری نیز بخشی از تمدن ماست. این‌ها قهرمانان ملی و شیعه هستند. در کنار آن معرفی منفورترین چهره‌های تاریخ نیم قرن اخیر لازم است. ما نباید تاریخ اتمام این قرن را ساده بگیریم. باید ستاد‌هایی تشکیل شود و اندیشمندان بنشینند و بیندیشند تا چهره‌های منفور نیم قرن اخیر را معرفی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار