کد خبر: 1033890
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) امسال نیز در روز ۲۸ دی ماه با حضور پرشور مردم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منطقه ۱۷، موسوم به دارالشهدای تهران برگزار می‌شود.

سرویس ایثار و مقاومت جوان‌آنلاین: سرهنگ پاسدار حسین کریمی فرمانده ناحیه حبیب بن مظاهر در گفت و گو با جوان با اشاره به مطلب فوق می گوید: اکنون چندین سال است که منطقه 17 تهران پرچم دار برگزاری باشکوه مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) شده است که این مراسم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، با شرکت عموم مردم، خانواده های شهدا و با حمایت و هدایت هیئت رزمندگان اسلام برگزار می شود.


کریمی در خصوص انگیزه های برگزاری این مراسم معنوی می گوید: آشنایی با سیره عملی این بانوی بزرگ اسلام گمشده ی امروز خانواده ها و مردان و زنان کشور عزیز ما است. چرا که خط مشی وسبک زندگی ایشان راه گشای امروز معظلات ومشکلات ایجاد شده است.


وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده می افزاید: امسال برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم برآنیم تا برنامه های متعددی را برگزار کنیم؛ برگزاری مسابقه بزرگ خطبه فدکیه با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر از شهروندان عزیز یکی از این برنامه ها است که در جهت تبیین معارف دینی و شناساندن شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام صورت می گیرد. همچنین برپایی ایستگاه های فرهنگی از قبیل آموزش دوخت چادر، آشنایی کودکان با شخصیت آن حضرت با بهره گیری از هنر انقلابی، ایستگاه های پذیرایی توزیع ۱۴ دیگ آش ۱۴۰۰ لیتر شیرو...، ایستگاه های پزشکی جهت مشاوره های پزشکی ویزیت رایگان و ایستگاه های مشاوره حقوقی روانشناسی اسلامی ازدیگر برنامه هایی است که در این مراسم معنوی برگزار می شود.


فرمانده ناحیه مقاومت حبیب بن مظاهر با اشاره به تقارن ایام فاطمیه امسال با اولین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی می گوید: امسال فاطمیه با عطر و بوی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عجین شده است. لذا ما نیز تلاش کردیم با تبیین فضیلت های اخلاقی مالک اشتر زمان، فاطمیه امسال را متفاوت تر برگزار کنیم.


وی در توضیح می افزاید: بر همین اساس امسال ویژه برنامه های متعددی داریم که با حضور مسئولین منطقه و همین طور میهمانان خارجی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد.
وی می افزاید: راه‌اندازی کاروان خودرویی و اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل سرود، ۱۴ ختم قرآن ، ختم ۱۴۰ هزار صلوات جهت سلامتی امام زمان عجل الله و شادی روح شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، توزیع ۵۰۰ سبد کالا در بین محرومین منطقه به عنوان هدیه ای از حاج قاسم، فضا سازی تبلیغی در سطح منطقه و... از جمله برنامه های ما است.


وی همچنین با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی به جهت مقابله با ویروس کرونا می گوید: امسال برای اینکه از تجمع بیش از حد مردمی جلوگیری شود، برآن شدیم تا با اجرای ۱۳۵ روضه خانگی به عدد ابجد نام فاطمه سلام الله ضمن بهره گیری از ظرفیت مداحان اهل بیت علیه السلام، اصول و پروتکل های بهداشتی را هم رعایت کنیم.


گفتنی است مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از صبح 28 دی ماه 1399 در میدان ابوذر تهران و با حضور عموم مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار