کد خبر: 1033799
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
جمعی از فعالان تئاتری که امید به تدبیر دولت را از دست داده‌اند، دیروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواهان یاری این نهاد برای بازگشایی سالن‌های تئاتر شدند
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ادامه‌دار شدن تعطیلی سینما‌ها و تئاتر‌ها به لحاظ اقتصادی خللی جدی در کار و فعالیت و نیز معیشت بخشی از جامعه هنر نمایش ایجاد نموده و در همین رابطه روز گذشته دبیر انجمن سینماداران ابراز امیدواری کرده سینما‌ها پیش از جشنواره فجر بازگشایی شوند و از سویی دیگر جمعی از فعالان حوزه تئاتر که امیدشان به تدبیر دولت را از دست داده‌اند با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواهان کمک این نهاد شده‌اند.

محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در این ارتباط به مهر، گفت: یک جلسه‌ای در وزارت کشور با حضور رئیس شورای صنفی نمایش و محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی برگزار و در آن صحبت‌های بسیار خوبی مطرح شد، هفته پیش نیز در جلسه شورای صنفی نمایش راجع به آن بحث شد که شامل پیشنهاد قبلی شورای صنفی نمایش به حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی است. وی درباره باز شدن سالن‌های سینما در صورت انتقال به گروه مشاغل سطح۲ هم گفت: دغدغه ما این است که اگر هم سینما‌ها به گروه۲ منتقل شوند، چگونه می‌خواهیم سالن‌های سینما را باز کنیم. همانطور که پیش از این اعلام کرده بودم، پیشنهادی داده شده تا درصدی به عنوان حمایت مالی به فیلمساز‌ها داده شود، خوشبختانه این طرح مورد موافقت سازمان سینمایی قرار گرفته است و قرار شد آقای فرجی این امر را به سینما‌ها ابلاغ کند.

دبیر انجمن سینماداران تأکید کرد: منتظر هستیم این دستور ابلاغ شود تا بتوانیم فیلمسازان را راضی به اکران فیلم‌هایشان کنیم. وی ادامه داد: این را باید بگویم که هنوز اعلام نشده است سینما‌ها به گروه۲ منتقل می‌شود یا خیر، اما امکان بسیار زیادی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد.

صابری گفت: سینما‌ها در شهر‌های زرد می‌توانند کار خود را آغاز کنند، اما ما به دنبال این هستیم که بخش خصوصی پای کار آمده و آثار خود را برای اکران عمومی در اختیار سینما‌ها قرار دهد. اگر پرداخت درصدی به عنوان گارانتی فیلم‌ها و سینما‌ها اجرایی شود، می‌توانیم فعالیت سینما‌ها را با اکران فیلم‌های خوب آغاز کنیم. وی با اشاره به اینکه ۱۰ماه از بسته بودن سالن‌های سینما می‌گذرد، توضیح داد: امیدوارم بتوانیم قبل از شروع سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، سینما‌ها را باز کنیم و پذیرای مردم باشیم، چراکه جشنواره فیلم فجر با حضور مردم در سینما‌ها معنا پیدا می‌کند. معتقدم یکی از بهترین مکان‌ها که از امنیت کامل بهداشتی برخوردار است، سینماهاست و باید شرایط برای بازگشایی مجدد سینما‌ها فراهم شود.

ناامیدی تئاتری‌ها از دولت و توسل به مجلس

از سویی دیگر جمعی از هنرمندان تئاتر با گرد هم آمدن در مقابل مجلس شورای اسلامی، مطالبات خود را در قالب بیانیه‌ای با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند. علاوه بر اعضای هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر، نمایندگان هیئت مدیره انجمن‌های گوناگون این تشکل در این تجمع که در سکوت برگزار شد، حضور داشتند. در این گردهمایی بیانیه خانه تئاتر توسط حمیدرضا نعیمی، هنرمند تئاتر و عضو هیئت مدیره خانه تئاتر ارائه شد.

به گفته ایرج راد، رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر، این بیانیه که دربرگیرنده مطالبات جامعه تئاتری است، پیش‌تر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شده و به صحن مجلس رسیده است. راد درباره حضور نمایندگان اصناف گوناگون در این تجمع نیز توضیح داد: به دلیل شرایط بحرانی کرونا و نیز آلودگی هوای تهران، تنها نمایندگانی از هیئت مدیره‌های انجمن‌های مختلف خانه تئاتر در این تجمع حضور داشتند و از دیگر اعضا نخواستیم که در این گردهمایی شرکت کنند. این تجمع در سکوت برگزار شد و فقط ایرج راد، رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر و شهرام گیل‌آبادی، مدیر عامل این خانه توضیحات کوتاهی درباره اعضای حاضر در تجمع ارائه کردند. همچنین اصغر همت سخنگوی هیئت مدیره خانه تئاتر نیز به ایسنا گفت: این تجمع کاملاً فرهنگی بوده و اعضای خانه تئاتر پیگیر اجرای موارد مندرج در این بیانیه و مطالبات خود هستند و امیدوارند با همراهی نمایندگان مجلس، این مطالبات محقق شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار