کد خبر: 1033559
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
مجری قدیمی تلویزیون اعتقاد دارد موضوع اشرافی‌گری در تلویزیون جدی است و چه در آگهی‌های بازرگانی و چه در رفتار مجریان کاملاً گویای این مسئله است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سودابه آقاجانیان، مجری نام‌آشنای تلویزیون که به عنوان مجری محجبه و البته پیشتر به عنوان بازیگر سینما، تلویزیون و حتی نمایش‌های تئاتر شناخته می‌شود، در پاسخ به این سؤال که چندی است تجمل و اشرافی‌گری دامنِ تلویزیون را گرفته است، برخی بخش عمده‌ای از دلایل این مسئله را در آگهی‌های بازرگانی و بخشی نیز به لباس‌ها و رفتار‌های آنچنانی مجریان تلویزیون مربوط می‌دانند به تسنیم گفت: متأسفانه مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی دامنِ همه را گرفته است و آنقدر خریدار دارد که مدیران و دست‌اندرکاران هم به گسترش آن بها و میدان می‌دهند. برخی مجریان هم برای ماندگاری در این عرصه، می‌کوشند از هر راهی برای دیده شدن استفاده کنند؛ روزی با لباس‌های آنچنانی سرزبان‌ها بیفتند و روزی هم رفتار‌ها و پلاتوی خارج از عرف؛ اتفاقاتی که این روز‌ها «وایرال» می‌شوند و به این واسطه سرزبان می‌افتند. به گفته وی یکی از اتفاقات تأسف‌آور زمانی است که صداوسیما خودش دنبال‌کننده فضای مجازی می‌شود، آن‌وقت دغدغه‌های مدیران، به سمت و سوی دیگری می‌رود و می‌توانیم بگوییم در حال حاضر دغدغه سبک زندگی ایرانی- اسلامی بیشتر شوخی است، متأسفانه آگهی‌های بازرگانی‌ای می‌بینیم که سرمنزل اصلی‌اش ترویج تجمل و اشرافی‌گری است.

این مجری با سابقه در پاسخ به این سؤال که چرا کسی به آگهی‌های بازرگانی یا آن مجری که به دنبال دیده شدن در فضای مجازی دست به هر رفتاری می‌زند، کاری ندارد، اینگونه توضیح می‌دهد: برای من هم سؤال است که چرا این آگهی‌های بعضاً آزاردهنده مجوز پخش می‌گیرند؟ آگهی‌هایی که نه تنها با سبک زندگی ایرانی- اسلامی تطابقی ندارند بلکه مخاطب را حسرت به دل می‌گذارند. این آگهی‌ها مرا هم آزرده، چون همیشه پیام و دغدغه‌ام ساده‌زیستی بوده و این آگهی‌ها سبک زندگی دیگری را به مخاطب نشان می‌دهند. درباره مجریان و رفتار‌های آنچنانی هم اعتقاد دارم در این راستا با فقدان نظارت مواجهیم. مجریانی هستند که بیش از تمرکز بر کارشان، دغدغه لایک و دیده شدن در فضای مجازی را دارند، حتی به دورنمایی می‌اندیشند که اگر اینجا نشد موقعیت دیگری برایشان فراهم باشد، به همین خاطر درباره هر چیزی اظهارنظر می‌کنند و در صفحه‌شان پُست می‌گذارند. آقاجانیان درباره ورود بازیگران به آگهی‌های بازرگانی می‌گوید: همواره احساس می‌کنم هرکسی به آینده خودش فکر می‌کند و با دیدنِ این موقعیت‌ها، باورم قوی‌تر می‌شود که اصلاً کسی به مخاطب فکر نمی‌کند چراکه فرصتی مغتنم است تا از این راه کسب درآمد و به نوعی آینده اش را تضمین کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار