کد خبر: 1032695
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام می تواند در رسیدن به رسالت وزارت جهاد کشاورزی مؤثر واقع شود، اعلام کرد: این ستاد ۸۰ درصد هزینه بیمه محصولات کشاورزی را تقبل می‌کند.

اکبر فتحی  در جلسه بررسی طرح های جهش تولید و مشکلات صدور کشاورز کارت که به صورت وبینار و با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام و سرپرست شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد اظهار کرد: با این شرایط بیمه کشاورزی زیر ۱۰۰ درصد نخواهد بود.

وی به راهکارهای افزایش عملکرد در واحد سطح جهت در رسیدن به شعار جهش تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و پشتیبانی این ستاد باید از  فرصت ها استفاده بهینه شود و رسالت و هدف دیرینه وزارت جهاد کشاورزی که افزایش عملکرد در واحد سطح است را به واقعیت تبدیل کرد.

وی افزود: زراعت دیم در استان زراعت غالب بوده و باید عمکرد این زراعت با استفاده از پارامترهای افزایش عملکرد در واحد سطح در استان افزایش پیدا کند.

فتحی تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده بذر، روش کشت مناسب، ارتباط قوی با کشاورز و استفاده از دانش بومی کشاورز و انتقال اطلاعات نوین کشاورزی با استفاده از پشتیبانی و تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، می تواند رسیدن به این هدف را محقق کند.

وی گفت: باید امسال برنامه ریزی ها و اقدامات مهمی انجام گیرد تا کشاورزان در سال های آتی رغبت بیشتری جهت افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشند .

فتحی به موضوع سرمازدگی اشاره کرد و گفت: هیچگونه عذر و بهانه ای برای کاهش محصول به دلیل سرمازدگی پذیرفته نیست و سال ها این مشکل وجود داشته است و باید تا به امروز این مناطق شناسایی شده و راهکارهای قابل استفاده برای تقویت خاک در برابر سرمازدگی، عملیاتی شده باشد.

مهلت بیمه محصولات زراعی آخر آذر به پایان رسیده است اما باغداران تا پایان دی فرصت دارند محصولات خود را بیمه کنند.

سال زراعی گذشته ۸۷ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب ۱۰ هزار و ۸۹۱ بیمه نامه، زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

 از ابتدای سال زراعی جاری ۱۵ هزار و ۴۳۰ هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب یکهزار و ۸۹۱ بیمه نامه زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر