کد خبر: 1032313
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
رئیس پلیس راهور با اعلام واریز ۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه‌ها به خزانه دولت در سال گذشته از جریمه ۹۰۰‌هزار خودرو در دوره محدودیت‌های کرونایی خبر داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار سیدکمال هادیانفر صبح دیروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ماه‌های اخیر با مصوبات ستاد ملی کرونا حدود یک‌میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۸۴‌جریمه برای ۹۰۰‌هزار خودرو به دلیل تردد بین جاده‌ای و شبانه صادر که ۶۰‌درصد این جریمه توسط همکاران و ۴۰‌درصد توسط دوربین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در دوره کرونا ۱۰‌هزار و ۸۹۲‌مأمور و همچنین ۲‌هزار و ۶۴ واحد گشت در هزار و ۹۴۸ نقطه حضور داشت، افزود: تا زمانی که شهر‌ها قرمز بودند میزان جریمه یک میلیون تومان بود، اما در حال حاضر در شهر‌های نارنجی میزان جریمه ۵۰۰ هزار تومان و تردد شبانه ۲۰۰ هزارتومان است. رئیس پلیس راهور ادامه داد: در سال ۹۸ تصادفاتی که منجر به جان باختن می‌شد ۴ /۱ درصد کاهش داشتیم. امسال نیز بنابر آمار‌ها با کاهش ۳۵‌درصدی تردد‌ها با شیوع کرونا، در هشت ماه سال جاری شاهد کاهش ۷/ ۱۳ درصدی (هزار و ۷۲۰ نفر) جانباختگان سوانح رانندگی بر اساس آمار‌های پزشکی قانونی به نسبت مدت مشابه سال گذشته هستیم که بیشترین کاهش جان‌باختگان سوانح رانندگی با حدود ۱۷‌درصد در جاده‌ها و ۳ درصد در شهر‌ها روی داده است.
رئیس پلیس راهور ناجا از عدم اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز گلایه کرد و گفت: در کشور ۳۵‌میلیون دستگاه وسیله نقلیه داریم که ۱۲‌میلیون دستگاه آن موتورسیکلت است. از این ۱۲‌میلیون موتورسیکلت ۹‌میلیون دستگاه در سن فرسودگی است، اما متأسفانه دو سال است که توجهی به این موضوع نشده و اسقاط بسیار کمی رخ داده‌است. به‌طوری‌که سال گذشته ۱۱‌هزار دستگاه و امسال چیزی بیشتر از ۹هزاردستگاه وسیله نقلیه اسقاط شده است. وی درباره انتقاد از ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی گفت: بعضی‌ها انتقاد می‌کنند که طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی باعث افزایش آلاینده‌ها می‌شود، اما برابر رأی دیوان عدالت اداری معیار و ملاک فعالیت وسیله نقلیه، نه سن فرسودگی بلکه سلامت این وسیله است. از این رو کارشناسان پلیس راهور سلامت این وسایل را هنگام ترخیص بررسی کرده و علاوه بر آن می‌توان در مراکز معاینه فنی نیز این موضوع را بررسی کرد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز شماره‌گذاری انجام گرفته‌است، تصریح کرد: اکنون نوبت‌دهی در مراکز شماره‌گذاری سراسر کشور به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون آموزش و آزمون عملی فقط در بحث مراکز آموزش رانندگی انجام می‌شود، اظهار کرد: نرم‌افزاری برای آموزش مجازی آئین‌نامه به صورت پایلوت آغاز شده است. وی همچنین از عدم توقیف خودرو‌های بالای یک‌میلیون تومان جریمه خبر داد و گفت که قصد داریم یک‌میلیون تومان را به ۳‌میلیون تومان افزایش دهیم.
به گفته سردار هادیانفر ۸ هزار و ۷۸۴ دارنده گواهینامه در مرز نمره منفی قرار دارند که باید شش‌ماه تخلف نکنند تا نمره منفی آن‌ها بی‌اثر شود و اگر احتیاط نکنند و تخلف داشته‌باشند گواهینامه آن‌ها ابطال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار