کد خبر: 1032282
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
یه قلم دکتر عبدالله گنجی
کتاب «روش و الگوی تحلیل سیاسی» به همت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) منتشر شد.
سزویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:این کتاب، توسط دکتر عبدالله گنجی به رشته تحریر در آمده است و این اثر در پی آن است تا با معرفی و تبیین روش تحلیل در سیره و کلام رهبر معظم انقلاب، گامی برای کمک به تحلیل صحیح سیاسی بردارد.

ارائه تحلیل درست از پدیده‌های سیاسی، کاری بس سخت و دشوار است، تحلیل صحیح پدیده‌ها نیز، خود معلول روش صحیح تحلیل است.

کتاب با این رویکرد نوشته شده که الگویی مناسب برای روش تحلیل به دست دهد، تا بتوان برای اقناع سازی و قدرت بالای تحلیل از آن استفاده کرد.
 
«روش و الگوی تحلیل سیاسی مقام معظم رهبری» منتشر شد

با پیروی از این روش تحلیل می‌توان نظام‌مند سخن گفت، بی نظمی سازمان فکری مخاطب را نظم داد و به صورت روشمند او را اقناع کرد. این کتاب شامل چهار فصل است که در مجموع یک نظام فکری مناسب برای یک تحلیلگر مسلمان به وجود می‌آورد.

در فصل اول کلیات، تعاریفی از روش، تحلیل، معرفت، آسیب‌های تحلیل، کژتابی مفاهیم در تحلیل و نظام دانایی آیت الله خامنه‌ای می‌پردازد.

فصل دوم اصول و مبانی تحلیل آیت الله خامنه‌ای را بررسی می‌کند که سامان اندیشه و جهت گیری نظام دانایی ایشان را روشن می‌سازد، این اصول، زیرساخت فکری ایشان، هم در حوزه شخصی و هم در حوزه رهبری است.

مبانی در سه حوزه جهان بینی، انسان شناسی و جامعه شناسی ارائه شده و برخی از اصول چهارده گانه نیز شامل آرمان گرایی، مردم سالاری، عدالت، تجدیدنظرناپذیری، استقلال همه جانبه و... می‌شوند.

در فصل سوم به الزامات آیت الله خامنه‌ای در تحلیل پرداخته شده که می‌توان از آن به باید‌ها و نباید‌های تحلیل یاد کرد. در واقع این‌ها مواردی است که تحلیل گر باید رعایت کند تا آرامش اجتماعی، وحدت ملی و سوژه ندادن به دست دشمن رقم بخورد.

در فصل چهارم به ۹ روش تحلیل در سیره آیت الله خامنه‌ای پرداخته شده است، پنج مورد از این روش‌ها در بین اندیشه اسلامی و غربی مشترکند که شامل مقایسه ای، تاریخی، گفتمانی، تفسیر مضاعف و انتخاب عقلایی می‌شود، اما چهار روش دیگر مختص اندیشه اسلامی هستند که عبارتند از وحیانی، استدلالی، نقلی و شهودی.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
asghar
|
Canada
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
با سلام و صبح بخیر . جناب دکتر گنجی درود به زحمات جنابعالی این کتاب را از کجا می توانیم بدست بیاوریم متشکرم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
با عرص سلام صوت خود شما در مورد کتاب با توصیحات خود شما ایا موجود است که گوش کنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار