کد خبر: 1031639
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
جانشین رئیس پلیس کشور گفت: بر اساس برآورد‌ها بیشتر سلاح‌های غیرمجاز در استان‌های خوزستان، کرمان، فارس و گلستان وجود دارد درحالیکه قانون، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز را مجرم تلقی می‌کند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سردار قاسم رضایی در قرارگاه انتظامی امام علی (ع)، به اهتمام ویژه بر دو موضوع مقابله با قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز و مقابله با اراذل و اوباش تأکید و اظهار کرد: نیروی انتظامی خود را از مردم و در خدمت مردم می‌داند و بر اساس نیاز‌های مردم و در چارچوب قانون، برنامه‌ها و مأموریت‌های خود را مدیریت می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: از این رو قرارگاهی با عنوان مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز شکل گرفته و به طور جدی این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از سلاح‌های غیرمجاز از مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود از این رو باید برخی کشور‌ها بر اساس پروتکل‌های مرزی، مرز‌ها را کنترل کنند که در این رابطه با دو کشور ترکیه و عراق صبحت‌هایی انجام شده، اما لازم است دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز این موضوع را به طور ویژه مورد اهتمام قرار دهد.

افزایش ۲ برابری کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز

این مقام انتظامی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته کشفیات ما درباره سلاح و مهمات غیرمجاز دو برابر افزایش داشته، گفت: بحمدالله در این راستا اقدامات مطلوب و رضایت‌بخشی انجام شده، اما لازم است راهکار‌های مؤثرتری صورت بگیرد ضمن اینکه در این مسیر برای رسیدن به نتایج مطلوب باید اهتمام نیز داشته باشیم.

رضایی درباره سلاح‌های غیرمجازی که مردم نگهداری می‌کنند، متذکر شد: براساس برآورد‌ها بیشتر این سلاح‌ها در استان‌های خوزستان، کرمان، فارس و گلستان وجود دارد درحالیکه قانون، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز را مجرم تلقی می‌کند.

مجازات سنگین برای نگهداری سلاح غیرمجاز

جانشین رئیس پلیس کشور ادامه داد: افرادی که سلاح‌های غیرمجاز را حمل و نگهداری می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید در این رابطه از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید همراه ما باشند و در این زمینه ما را یاری کنند البته مردم فهیم ایران اسلامی آگاه و هوشیار هستند و از هیچگونه همراهی دریغ نخواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: برخی افراد سلاح‌های غیرمجاز را نگهداری و در برخی مراسم همچون عروسی از آن استفاده می‌کنند که اگر در این راستا برخورد جدی صورت نگیرد شاهد تلفات بیشتری در این مراسم‌ها خواهیم بود.

رضایی از مردم فهیم ایران اسلامی خواست که اگر متوجه نگهداری سلاح غیرمجاز توسط فردی شدند، آن را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند و گفت: البته بهتر است که خود شخص آن را به پلیس تحویل دهد در غیر این صورت اگر پلیس از نگهداری سلاح غیرمجاز مطلع شد حتماً آن فرد مجرم شناخته می‌شود.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، برخورد جدی با قاچاق سلاح و مهمات به صورت ابلاغیه تهیه و تحویل مسئولان مربوطه شده از این رو با هرگونه تیراندازی حتی به صورت سهوی به شدت برخورد می‌شود.

امنیت مردم خط قرمز پلیس است

وی درباره مقابله جدی و قاطعانه با اراذل و اوباش نیز عنوان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم برقراری نظم و امنیت در جامعه است، در واقع برخورد با افرادی که اقداماتی خارج از چارچوب قوانین انجام می‌دهند و سبب ایجاد ناامنی در سطح جامعه می‌شوند به طور ویژه مورد اهتمام قرار دارد و امنیت شهروندان خط قرمز ما است.

این مقام انتظامی با تأکید براینکه مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش از اولویت‌های نیروی انتظامی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی مکلف است که بر اساس قانون با افرادی که سبب ایجاد رعب و وحشت می‌شوند و آسایش را از مردم سلب می‌کنند، به طور جد برخورد کند.

ورود مقتدرانه پلیس در برخورد با اراذل و اوباش

رضایی یادآور شد: درباره برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش مجوز‌های لازم داده شده بنابراین در این راستا و برای ریشه‌کن کردن این معضل باید اقدامات جدی صورت بگیرد و از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده کنیم.

جانشین فرمانده پلیس با تأکید بر اینکه آسایش حق مردم است، عنوان کرد: درباره برخورد با اراذل و اوباش به صورت هدفمند برنامه‌ریزی شده از این رو از رسانه ملی نیز تقاضا داریم که اقدامات مطلوب ما را در این راستا ارزیابی و اطلاع‌رسانی کند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه قضائی، افزود: در رابطه با برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش نیرو‌های پلیس قدرتمندانه وارد میدان شده‌اند از این رو در برخورد با این افراد مماشات نداریم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اراذل و اوباش باید مانند علف هرز دِرو شوند، گفت: در این راستا لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و اجازه عرض اندام به آن‌ها را نمی‌دهیم.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
ارازل و اوباش در محله ها مشخص و معروف میباشندولی متاسفانه نیروهای انتظامی و امنیتی که باید زودتر بشناسند و شناسائی کنند در این زمینه تعلل کرده اند؟
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
بسمه تعالی
میارزه با اوباش نیازمند روش های جدید است.
راه ارتباط با این دوستان را بفرمایید تا بتوان راه کارهای تازه را ارایه کرد!
با روش های فعلی امکان کنترل این افراد هنجارشکن نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار