کد خبر: 1029685
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
رئیس دانشگاه لرستان:
عزیزی بر ضرورت تقویت فعالیت های پژوهشی تأکید کرد و گفت: تقویت فرهنگ پژوهش بستر توسعه کشور است.

خسرو عزیزی، در گفت و گو با خبرنگار جوان از لرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و شهید دانشمند محسن فخری زاده، اظهار کرد: تقویت فرهنگ پژوهش را بستر تحقق رشد و توسعه کشور است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای بها دادن به تحقیق و پژوهش در همه زمینه‌ها و تشویق موفقیت‌های علمی است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های مختلف و متنوع هفته پژوهش و فناوری استان، غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تجلیل از پژوهشگران برتر لرستان، نشست ها و کارگاه های تخصصی به صورت مجازی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار از جمله برنامه های هفته پژوهش است.

عزیزی شعار هفته پژوهش و فناوری امسال را «تحقیق و پژوهش در خدمت جهش تولید» عنوان کرد و گفت: تحقیقات و پژوهش ها باید در راستای رفع مشکلات جامعه و جهش تولید صورت گیرد.

وی در ادامه از تحصیل هشت هزار و ۴۶۶ دانشجو در دانشگاه لرستان خبر داد و اظهار داشت:  ۱۹۴ رشته تحصیلی در این دانشگاه فعال است که از این مجموع ۴۹ رشته در مقطع دکترای تخصصی، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد، ۶۵ رشته مقطع کارشناسی و دامپزشکی در مقطع دکترای حرفه ای ارائه می شود.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: ۶ هزار و هفت دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۵۴۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۴۱ دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای و ۷۷۱ نفر نیز در مقطع دکترای تخصصی دانشگاه لرستان تحصیل می کنند.

وی با اینکه 155 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، عنوان داشت: ۳۳۴ عضو هیات علمی در دانشگاه لرستان تدریس دارند که از این مجموع ۲۰ نفر استادتمام و ۸۰ نفر استادیار هستند و اکنون نسبت دانشجو به هیات علمی در این دانشگاه ۲۵.۳۴ درصد رسیده است.

 

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار