کد خبر: 1029605
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
احمد نجفی و داریوش ارجمند دو بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نسبت به ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده واکنش نشان دادند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  احمد نجفی در برنامه «پشت صحنه رادیو تهران» در مورد شهید فخری‌زاده گفت: ما چند سال دیگر باید بنشینیم این‌ها بیایند در وسط خیابان‌های ما و دانشمندان ما را ترور کنند؟ آقایان لطفاً به امید بایدن هم ننشینید، چون کاری برای شما نخواهد کرد. من حرف سیاسی می‌زنم، چون دلم می‌سوزد. یک آدم دانشمند شهید شده، به عمد هم کردند و اتفاقی هم نبوده است. صد‌ها میلیارد خرج شده تا یکی مثل این دانشمند به وجود بیاید. بازیگر فیلم «گروهبان» در ادامه عنوان کرد: آقایان بس کنید و به امید بایدن هم ننشینید. ما جواب می‌خواهیم، به عنوان آدمی که در سینما فرصت پیدا کرد حرف بزنم می‌گویم، باید جواب بدهید، وگرنه این آش همان آش همیشگی است. تکلیف ما باید روشن شود، اینکه نمی‌شود هر کسی از آن ور دنیا بیاید برای خودش یک کاری بکند و بلایش بر سر مردم کشور ما بیاید. مردم مواظب باشید، خیانت‌ها دارد آشکار می‌شود. این اتحادیه اروپا کثیف‌ترین رفتار را با ما داشته و فکر می‌کنم نتیجه «با این‌ها می‌شود کنار آمد» را داریم می‌بینیم.
 
ارجمند: منتظر بایدن نباشید

از سویی دیگر داریوش ارجمند نیز به ترور شهید فخری‌زاده واکنش نشان داد و در پاسخ به این سؤال که نمی‌ترسید به خاطر عقایدتان شما را کمرنگ کنند، گفت: اگر به خاطر عقایدم مرا کمرنگ کنند، به جهنم. من به خاطر عقایدم زندگی می‌کنم، مگر وقتی پرویز پرستویی زیر آن بیانیه را امضا کرد رنگش پرید؟ اصلاً پررنگ‌ها کی هستند؟ مگر کسانی که پررنگ هستند چه شدند؟ بعد از شهادت سردار سلیمانی به منزل ایشان رفتم، مگر می‌شود نسبت به چنین شخصیت‌هایی بی‌تفاوت بود؟!

ارجمند در ادامه عنوان کرد: غلط کرد هر کس گفت شهدای هسته‌ای به دنبال آدم کشتن بودند، کسی که این حرف را می‌زند، نوکران همان کسانی هستند که سردارمان را ترور کردند. به جهنم که کمرنگم کنند، مگر کسانی که پررنگ هستند چه شدند؟ بعضی منتظرند ببینند بایدن بهتر است یا ترامپ، گور پدر همه‌شان، سگ زرد برادر شغال است. این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه من افتخار می‌کنم به امثال محسن فخری‌زاده و به ویژه اینکه این‌ها دانشمندند، گفت: این‌ها علمای ما را می‌کشند و از ابتدای انقلاب همین کار را کرده‌اند، این ستیز با علم از سوی دشمنان ایران معنی دارد. این‌ها نادان هستند که فکر می‌کنند علم و دانش ترور شدنی است. آن‌ها که به زعم شما پررنگ هستند، دنبال دوزار پول هستند که از دستشان نگیرند. مگر می‌شود یک هنرمند اصیل نسبت به یک چنین تروری بتواند سکوت بکند. این دانشمند ما به چه کسی صدمه زده است؟ کسی که تمام عمرش سرش در کتاب و تحقیق و کسب دانش بوده است. این‌ها می‌ترسند، از علم و دانش می‌ترسند. می‌دانند که فردوسی ایرانی قرن‌ها پیش اینطور سروده که توانا بود هر که دانا بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار