کد خبر: 1028968
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به ایستگاه پایانی رسید
مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به دلیل رعایت مسائل بهداشتی به صورت آنلاین و با حداقل حضور افراد برگزار شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی با حداقل میهمانان با اجرای رسالت بوذری آغاز شد، برگزیدگان بخش‌های مختلف بخش دوم خود را که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، شناخت.

در ابتدای این مراسم، مهدی عظیمی‌میرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت صحبت کرد و گفت: من به عنوان دبیر این جشنواره از اتفاقات و فراگیری این دوره بسیار حیرت‌زده شدم. با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت و به ویژه بیماری کرونا جشنواره با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد.

او گزارشی از جشنواره ارائه داد و گفت: جشنواره امسال در هشت بخش برگزار شد که برخی از بخش‌های آن به دلیل کثرت آثار رسیده، به خودی خود یک جشنواره بود، مثلاً در بخش فیلمسازان بسیجی ۲ هزار و ۹۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسید و در بخش سیدالشهدای مقاومت که به یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شد، بیش از ۷۰۰ اثر دریافت کردیم.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین‌بار بخش فیلمنامه به صورت بین‌المللی برگزار شد و دبیرخانه این بخش فیلمنامه‌های مختلف را به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی دریافت کرد. همچنین در بخش مدافعان سلامت نیز ۲ هزار و ۴۰۰ اثر دریافت شد. به صورت کلی، در این رویداد فرهنگی با رشد حدود چهار برابری تعداد آثار نسبت به دوره پانزدهم، هزار و ۷۸ اثر به دبیرخانه رسید که تاکنون بی‌سابقه بوده است. از این تعداد، بیش از ۴ هزار اثر از ۱۳۵ کشور دریافت شد که نوعی رکورد محسوب می‌شود. عظیمی‌میرآبادی در پایان گفت: «برای برگزاری این جشنواره نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلفی بودیم.» در بخش بهترین کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تندیس این بخش را به خود اختصاص داد. در بخش پویانمایی جایزه این بخش جشنواره فیلم مقاومت به برزان رستمی برای پویانمایی «تعادل (بالانس)» رسید. در بخش نماهنگ جایزه این بخش به مرتضی مقدسی برای نماهنگ «یادها» رسید. در بخش فیلمنامه جایزه این بخش به مرتضی پژوهان برای فیلمنامه «گودال» رسید. در بخش مستند کوتاه با تقدیر از «خاطرات بادیه»، جایزه این بخش به قدرت باقری برای مستند کوتاه «چمر سرباز» اهدا شد. در بخش فیلم کوتاه داستانی جایزه این بخش به زانیا لطفی برای فیلم کوتاه داستانی «نهست» رسید. همچنین در بخش تله‌فیلم جایزه این بخش به عفت صوفی برای تهیه تله‌فیلم «ریشه‌ها» اهدا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار