کد خبر: 1028359
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
پرسپولیس با شرایط به مشکل می‌خورد
سرمربی جوان سرخپوشان همواره با آرامش در کنار زمین به هدایت تیمش می‌پرداخت، اما در فصل جدید دیگر خبری از آن یحیی آرام نیست که آرامش خود را به شاگردانش انتقال می‌داد.
دنيا حيدري

سرویس ورزشی جوان آنلاین: تنها دو هفته از رقابتهای لیگ بیستم گذشته و هنوز برای قضاوت زود باشد اما اتفاقات رخ داده در همین دو هفته کافی است تا هواداران پرسپولیس با تردید از خود بپرسند که آیا تیمشان بعد از پشت سر گذاشتن پنج سال رویایی و بالا بردن پیاپی چهار جام قهرمانی می تواند این فصل نیز در مسیر موفقیت گام بردارد ؟

کمتر کسی تصور می کرد که انتخاب نژاد فلاح بتواند سرنوشت پرسپولیس را تغییر دهد. اما برکسی هم پوشیده نیست که سرخپوشان پایتخت در تمام پنج سالی که با موفقیت سپری کردند و یک نائب قهرمانی (با تفاضل گل کمتر) و چهار قهرمانی را در کارنامه خود به ثبت رساندند با مشکلا ریز و درشت بسیاری چه از مالی گرفته و چه مدیریتی دست به گریبان بودند. از محرومیت در فصل نقل و انتقالات گرفته تا اشتباهات فاحش مدیریتی و جریمه های سنگین فیفا و حتی از دست دادن بازیکنانی که این تیم را ناچار کرد برای جبران مافات به مشتی جوان بی نام و نشان روی آورد که کسی تصورش را هم نمی کرد بتوانند پرسپولیس را به سرمنزل مقصود برساند.

در تمام این گیر و دار اما کادر فنی پرسپولیس چه در زمان برانکو ٬ چه کالدرون آرژانتینی و چه یحیی گل محمدی هرگز اجازه نداد مشکلات و حاشیه ها به بازیکنان خصوصا زمانی که راهی میدان می شوند منتقل شود . در واقع پرسپولیس همان اندازه که در طول این چند سال از مدیریت ضربه خورد٬ از درایت کادر فنی جدا از مسائل فنی و تاکتیکی و تکنیکی به دلیل مدیریت درست حواشی و دور نگه داشتن بازیکنان از این مقوله سود برد و به همین دلیل هم توانست با انبوه مشکلات موفقیت های بسیاری را از آن خود کند. از قهرمانی در لیگ و جام حذفی گرفته تا نائب قهرمانی و راه یابی دوباره به فینال لیگ قهرمانان آسیا .

پرسپولیس در اصل موفقیت این چند سال را مدیون تفکر درست سرمربیانی است که هدایت نیمکت این تیم را در دست داشتند. مربیانی که هر سه به خوبی توانستند حاشیه ها و جنجالها را از تیم خود دور نگه دارند تا بازیکنان فارغ از تمام مشکلات در زمین بازی تنها به موفقیت تیم بیندیشند و بس. این داستان در همین بازیهای چند هفته قبل در لیگ قهرمانان آسیا نیز بار دیگر به وضوح دیده شد. بسیاری از بازیکنان پرسپولیس در حالی راهی قطر شده و تونستند عملکردی درخشان از خود به نمایش بگذارند که با مدیریت باشگاه سخت به چالش خورده بودند اما یحیی به خوبی اوضاع را مدیریت کرد و ثمره آن را هم با رسیدن به فینال دید. حال اما پرسپولیس از همان نقطه قوت خود دارد ضربه می خورد  و یحیی خود که در تمام این مدت توانسته بود تمام تمرکز شاگردانش را با آرامش معطوف بازی کند٬ چون آتشفشان چنان برآشفته که می تواند قبل از هر مشکل و جنجال و حاشیه ای خود تیمش را به چالش بکشد

سرمربی جوان سرخپوشان همواره با آرامش در کنار زمین به هدایت تیمش می پرداخت اما درفصل جدید دیگر خبری از آن یحیی آرام نیست که آرامش خود را به شاگردانش انتقال می داد و حالا پرسپولیس شاهد یک مربی عصبی و پرخاشگر در کنار زمین است که به راحتی می تواند این ناآرامی خود را به شاگردانش منتقل کند که این مسئله نه فقط تمرکز مدافع عنوان قهرمانی را برای ادامه مسیر موفقیت آمیزی که پنج سال است در پیش گرفته برهم می زند که می تواند اوضاع را کاملا تغییر دهد !

یحیی در جریان بازی با نفتی های آبادانی فقط مثل همتای خود روی نیمکت استقلال زبان به فحش و ناسزا باز نکرد وگرنه تمام آن پرخاشگری ها و نا آرامی های یک مربی عصبی را به نمایش گذاشت و دیگر هیچ شباهتی به آن یحیی آرامی نداشت که تمرکزش حتی در سخت ترین لحظات دیدار و زمانی که تیمش عقب می افتاد هم روی بازی بود و عملکرد شاگردانش. شاید پیروزی برابر نفت آبادان مانع از آن شود که پرسپولیس متوجه رفتار تعجب برانگیز سرمربی خود باشد و به اما بدون تردید یحیی اگر نتواند کما فی سابق آرامش خود را در کنار زمین حفظ کند نمی تواند مدیریتی بر شاگردانش داشته باشد پرسپولیس وارد حاشیه ه و جنجالهایی می شود که طی پنج سال گذشته از آن دور بود و به همین دلیل هم توانست نتیجه تلاشهایش را گرفته و موفق باشد. اما کافی است یحیی به دلیل نداشتن کنترل روی اعصاب خود باز هم مثل دومین هفته رقابتهای لیگ بیستم آرامش خود را کنار زمین از دست بدهد تا سدی که طی این سالها مانع از انتقال حاشیه ها به بازیکنان در زمین بازی شده بود شکسته شود تا پرسپولیس از مسیر موفقیت دور شود .چرا که بی هیچ تردیدی موفقیت پرسپولیس سوای از تلاشهای فنی با آرامش یحیی و تزریق آن به شاگردانش ارتباط مستقیم دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار