کد خبر: 1027547
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
حدادعادل در مراسم اختتامیه «هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس»:
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با تأکید بر اینکه با رخداد دفاع مقدس، ادبیات حماسی‌مان غنا پیدا کرده است، می‌گوید: ادبیات دفاع مقدس انفجار ادبی بود که می‌تواند در سینمای دفاع مقدس نیز مورد استفاده قرار گیرد.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: غلامعلی حدادعادل روز گذشته در مراسم اختتامیه «هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس» که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بعد از جنگ وظیفه ادبیات دفاع مقدس است که آینه‌ای درست کند و نور خورشید دفاع مقدس را برای نسل جوان بازتاب دهد، این کار وظیفه‌ای زینب‌گونه و کار بسیار سنگینی است. رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با اشاره به اینکه کشور‌های غربی از جنگ‌های جهانی اول و دوم بیشترین استفاده را برای تولید ادبیات برده‌اند، گفت: می‌بینید در جنگ‌های جهانی اول و دوم کشور‌هایی که پیروز شدند تا چه اندازه رمان، کتاب و فیلم سینمایی درباره آن تولید کرده‌اند و در موزه‌های خود به سربازان و رزمندگان آن افتخار می‌کنند، هنوز پس از گذشت بیش از هفت دهه از جنگ جهانی دوم کشور‌های غربی در حوزه ادبیات جنگ تولید دارند، اما ما برای دفاع مقدس خود چه کرده‌ایم؟ یادآوری دفاع مقدس فقط احترام به رزمندگان و شهدا نیست، بلکه وظیفه مهم‌تری در پیش است که باید با حفظ آثار دفاع مقدس راه را برای آیندگان روشن کنیم. بسیاری از جوانان را می‌شناسم که رزمندگان و شهدایی مثل شهید ابراهیم هادی یا شهید آوینی را الگوی خود قرار داده‌اند و البته از همه برتر شهید سلیمانی را که الگوی الگو‌های دفاع مقدس است، الگوی زندگی‌شان قرار داده‌اند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: معتقدم ادبیات فارسی با ادبیات دفاع مقدس غنا پیدا کرده است. پیش از این ادبیات حماسی داشتیم، اما مربوط به هزار سال پیش بود، حالا با رخداد دفاع مقدس و ادبیات خاص آن، ادبیات حماسی‌مان غنا پیدا کرده است. ادبیات دفاع مقدس انفجار ادبی بود که ظرف ۲۰سال گذشته تولید شده، این‌ها ظرفیتی است که می‌تواند در سینمای دفاع مقدس نیز مورد استفاده قرار گیرد. سردار کارگر دیگر سخنران این مراسم با تأکید بر این نکته که باید دفاع مقدس را برای نسل جدید به درستی تعریف، توصیف و تحلیل کنیم، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم تاریخ و به‌ویژه قرارداد‌هایی مثل ترکمانچای و گلستان را مطالعه کنید، در این قرارداد‌ها یا زمین دادیم یا نیرو دادیم یا امتیاز، اما در دفاع مقدس حتی یک وجب هم از خاک ما جدا نشد، در حالی که ۳۶ کشور دنیا اعتراف کرده‌اند که به صدام کمک کردند. چنین قیاس‌هایی مردم را نسبت به بزرگی دفاع مقدس آگاه می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار