کد خبر: 1024954
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری صاحب یک طلافروشی که به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از مشتریانش کلاه‌برداری کرده بود خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسین ترکیان اظهار کرد: در پی شکایت ۳۳ نفر از صاحب یک طلافروشی مبنی بر کلاه‌برداری و فروش طلا با عیار پائین به آنان رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان پرونده مدعی بودند که ضمن سرمایه‌گذاری برای خرید و فروش طلا از فرد مذکور طلا خریداری کرده، اما پس از خرید طلا‌ها متوجه می‌شوند فرد مذکور طلا با عیار پائین را به آنان فروخته است.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از محرز شدن تخلف صورت گرفته توسط متهم، با هماهنگی مقام قضائی و همکاری اتحادیه صنف مربوطه، مغازه طلافروشی پلمپ و صاحب آن نیز دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: متهم، در ابتدا منکر هر گونه تخلفی بود، اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و با اقرار به بزه انتسابی گفت: با تحریک حس طمع‌ورزی در مشتریان آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در خرید و فروش طلا ترغیب کرده و با ارائه فاکتور‌های فاقد اعتبار و چک‌های بلامحل از حساس شدن آن‌ها جلوگیری می‌کردم و در برخی مواقع که مشتریان بابت سرمایه‌ای که از قبل ارائه کرده بودند از من طلا می‌خواستند، طلای با عیار پائین به آن‌ها می‌دادم.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کلاه‌برداری‌های صورت گرفته توسط متهم را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و فرد مذکور برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه هرچند در این پرونده فرد کلاه‌بردار دستگیر شده، اما پروسه بازگشت وجوه مال‌باختگان طولانی است اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت افراد کلاه‌بردار در ارتکاب عمل مجرمانه خود طمع مال‌باختگان است که با در اختیار گذاشتن اموال خود به آن‌ها زمینه کلاه‌برداری را فراهم می‌آورند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم به سخنان تحریک کننده و فریبنده افراد سودجو و فرصت‌طلب که به بهانه کسب سود و درآمد آن‌ها را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کنند توجه نکرده و در صورت مواجه‌شدن با چنین مواردی موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار