کد خبر: 1024435
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد ایران را در فهرست سیاه خود نگاه داشته است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، مجمع عمومی خود را از روز چهارشنبه تا روز جمعه برگزار کرد و تصمیم گرفت تا ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه خود نگاه دارد و محدودیت‌های سخت تری بر کشور‌هایی که در زمینه پولشویی و تامین تروریسم همکاری نمی‌کنند، اعمال کند.

بر اساس اعلام آسوشیتدپرس و رویترز، مارکوس پلیر، رئیس FATF گفت با توجه به اینکه وضعیت این دو کشور تغییر نکرده است، همچنان در فهرست سیاه می‌مانند.

وی از تمامی کشور‌ها و مقامات ناظر خواست تا اقدامات واکنشی موثر در مورد این کشور اعمال کنند.

وی گفت کشور‌هایی نظیر کره شمالی و شبکه شان در دور زدن تحریم‌ها زیرک‌تر شده اند از این رو مقامات باید نیز زیرک‌تر شوند.

FATF بالغ بر ۳۷ عضو دارد و ده کشور آن در فهرست خاکستری قرار دارند نظیر پاکستان، سوریه، یمن و پاناما.

گروه اقدام مالی چیست؟

«گروه ویژه اقدام مالی» در سال ۱۹۸۹ در پاریس توسط سران گروه هشت (G۸) و با مأموریت ادعایی پولشویی تأسیس شد. سران گروه جی-۸ ضرورت تشکیل چنین نهادی را یکسان کردن مقررات بانکی و مبارزه با پولشویی عنوان کردند.

در سال ۲۰۰۱ و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، آنچه «تأمین مالی تروریسم» خوانده شده در دستور کار فعالیت‌های گروه ویژه اقدام مالی FATF قرار گرفت. نظارت بر عملکرد شبکه بانکی در سطح جهانی و در سطح کشور‌ها رسالت اصلی FATF محسوب می‌شود.

با وجود این، مواضعی که مقام‌های آمریکایی ابراز می‌کنند نشان می‌دهد که آن‌ها FATF را ابزار مناسبی برای اعمال هر چه موثر تحریم‌ها علیه کشور‌های ناهمسو با سیاست‌های آمریکا می‌دانند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
وقتی ما میتوانیم خودروهای زیبا و به روز بومی صد در صد ایرانی و با کیفیت بسازیم چرا این کار را انجام نمی‌دهیم و بجای عملی ساختن آن منتظر برداشتن تحریم ها از طرف دشمن هستیم ؟! این دیگر چه سیاستی است که منابعش را داریم توانش را داریم و قدرت ساختش را داریم و نمی‌خواهیم ؟! دلیل این نخواستن چیست ؟! این از صنعت و آن هم از برنج ها و گوشتهای فاسد احتکار شده در گمرک و غیر گمرک !!!؟ پس دلیل این گرانی ها نپیوستن به FATF نیست ؟!..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار