کد خبر: 1024321
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
روحانی:
رییس جمهور با بیان اینکه در ساخت مسکن خودکفا هستیم، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که پنج شنبه دیگری فرا رسید و ما فرصت افتتاح یک بخش بزرگ از طرح‌های ملی را داریم، امروز بحث افتتاح طرح‌های مسکن را داریم که برای مردم ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بخشی از ارامش مردم در سایه داشتن مسکن است، آن‌هایی که مستأجر هستند این موضوع را بهتر درک می‌کنند، داشتن خانه آرامش روح و روان برای اعضای خانواده ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به به برنامه‌های دولت در حوزه مسکن گفت: از آغاز دولت دو کار مهم را بر دوش داشتیم، یکی بحث ساماندهی بافت‌های فرسوده بود که بسیار با اهمیت است این کار به طور وسیع در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است که از آقای مهندس اسلامی می‌خواهم اقدامات انجام شده در این حوزه را توضیح دهد، اما همچنان بحث احیای بافت‌های فرسوده به عنوان سیاست دولت باید ادامه پیدا کند.

روحانی ساخت شهرک‌های جدید را یکی دیگر از اقدامات دولت دانست و گفت: ساخت شهرک از ابتدای دولت آغاز شد و این شهرک‌ها با امکانات بسیار خوبی ساخته می‌شود، شهرک سازی از جمله مواردی است که باید دنبال کنیم، در طول سال تعداد زیادی از جوانان ما ازدواج می‌کنند و نیاز به مسکن دارند پس باید برای مسکن آن‌ها اقدام کنیم.

وی تکمیل طرح مسکن مهر را یکی دیگر از مسائل بر دوش دولت دانست و گفت: مسکن مهر طرح بسیار بزرگی بود که در دولت نهم و دهم شروع شد و طراحی آن‌ها برای حدود دو ملیون ۲۰۰ واحد مسکونی بود که وقتی دولت یازدهم را شروع کردیم حدود ۶۹۰ هزار واحد آن تمام شده و بقیه باقی مانده بود و در مراحل مختلف قرار داشت.

رئیس جمهور گفت: برای تکمیل مسکن مهر بار سنگینی بر دوش وزارت راه، وزارت نیرو و وزارت نفت و شهرداری‌ها بود تا جاده، آب، برق و گاز را به این مسکن‌ها برسانند، چون چیزی ناتمام ساخته شده بود و کار بسیار عظیمی در این زمینه انجام شد.

روحانی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم تا کنون یک ملیون ۳۵۵ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و تحویل مردم شده که کار بسیار عظیمی بود و بار اصلی مسکن مهر بر دوشت دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، امروز بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد و تقریباً این پرونده بسته شده است،۵۰ هزار واحد مسکن مهر می‌ماند که دوستان باید تا پایان دولت تکمیل کنند و تحویل مردم دهند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز هست که دارای مشکل است حدود ۷۰ هزار واحد آن متقاضی ندارد، یعنی جایی ساخته شده که کسی متقاضی نیست، بخش دیگر نیز دارای مشکلات حقوقی است که در دادگاه‌ها ها باید به مشکلات آن رسیدگی شود.

رئیس جمهور گفت: طرح اقدام ملی مسکن از اساس این است که خانه توسط مردم ساخته شود نه اینکه دولت بسازد، البته یک اصولی را باید در ساخت از نظر شهر سازی باید رعایت کنند. ساختمان‌های شهر باید چشم نواز باشد، همچنین استحکام بنا، باید مد نظر باشد. ما در زلزله سر پل ذهاب دیدیم که چقدر خانه‌ها ویران شد، زیرا همه اصول مهندسی رعایت نشده بود.

ما در ساخت مسکن خودکفا هستیم

روحانی گفت: در کشور مبانی استحکام خانه‌ها باید ۸ ریشتر باشد، همچنین در طرح اقدام ملی، مبنای ما این است که زمین را آماده و در اختیار گروه‌ها و افراد بگذاریم. این زمین یا باید رایگان باشد و یا با اجاره ۹۹ ساله و به صورت مشارکت با انبوه سازان باشد. قرار ما با آقای مهندس اسلامی این است که ایشان ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دولت دوازدهم بسازد و این در کنار سایر طرح‌ها در حال اقدام است.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده امروز گفت: طرح اقدام ملی مسکن از سال ۹۷ به خوبی آغاز شده است و با امضا تفاهم نامه با بخش‌های مختلف ان شاءالله تا پایان دولت همه ۴۰۰ هزار واحد مسکن حداقل سفت کاری آن انجام شده باشد. البته بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه در این پروژه مهم باید یاری کنند تا بتوانیم این کار عظیم را به نتیجه برسانیم.

رئیس جمهور گفت: امروز ۵۲ هزار واحد مسکونی را تقدیم به مردم کردیم؛ خوشحالیم و امیدواریم این روند تا پایان دولت ادامه داشته باشد، در مجموع آنچه دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه مسکن انجام داده قابل قبول است اگرچه به نظر من می‌توانستیم قدم‌های بهتری را در زمینه مسکن برداریم.

روحانی مسکن را پیشگام بسیاری از صنایع و اشتغال دانست و گفت: اشتغال زایی که در طرح‌های امروز اعلام شده یک و نیم میلیون نفر است. ما در ساخت مسکن خود کفا هستیم و تمامی مصالح ساختمانی و … در داخل انجام و بسیاری از این مصالح ساختمانی صادر می‌شود. امسال سال جهش تولید است و بخش مهم جهش تولید ما در بخش مسکن است، جهش در مسکن می‌تواند تحول مهمی را در تولید و اشتغال ایجاد کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار