کد خبر: 1024289
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
مجید مظفری در گفتگو با «جوان»‌:
هر چند شیوع کرونا باعث شده حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی پرخطر باشد ولی به هر حال اگر هم بازیگران بخواهند در خانه بنشینند و کاری نکنند، احتمالاً کارشان به تکدی‌گری برسد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مجید مظفری بازیگر باسابقه تلویزیون و سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: فقط عده قلیلی از هنرمندان هستند که دغدغه مالی ندارند و اکثریت هنرمندان همواره با چالش‌های اقتصادی و درآمدزایی مواجه هستند و شیوع کرونا هم شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است. چاره‌ای نداریم جز خریدن خطر کرونا به جان و بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها بلکه زندگی‌مان بگذرد. این بازیگر با اشاره به وظیفه دولت در قبال حمایت از هنرمندان در این شرایط افزود: بخش هنری دولت در جهت حمایت از هنرمندان نقش جدی دارد ولی تاکنون هیچ حمایت جدی از هنرمندان را شاهد نبوده‌ایم و متأسفانه مدام و فقط از تسهیلات حرف می‌زنند و از هنرمندان می‌خواهند پروفایل‌های الکترونیک مختلف را پر کنند ولی در نهایت چیزی عاید هنرمندان نمی‌شود. مجید مظفری درباره رکود سینما در نتیجه کرونا عنوان کرد: متأسفانه زودتر از آنکه کرونا بیاید، باید اکران آنلاین را تقویت می‌کردیم ولی این کار را نکردیم و منتظر ماندیم کرونا بیاید و سینما‌ها را ببندد و تازه به فکر این افتادیم که به سمت اکران آنلاین برویم. بازیگر «تقاطع» و «جنگ نفتکش‌ها» ادامه داد: الان که اکران آنلاین راه افتاده از یک طرف با قاچاق سریع فیلم‌ها مواجه هستیم و از طرف دیگر با انحصاری که در عرضه فیلم‌ها وجود دارد. به ظاهر کلی پلتفرم آنلاین قانونی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای اکران آنلاین استفاده کرد ولی در واقع همه راه‌ها به دو پلتفرم خاص که تقریباً آرشیوشان نیز شبیه یکدیگر است، ختم می‌شود. مجید مظفری با بیان اینکه بستر آنلاین بستری است بسیار فراگیر که باید به سوددهی محصولات منجر شود، عنوان کرد: راه اکران آنلاین راهی است که اگر از آن درست استفاده کنیم، بسیار زیاد می‌تواند به سودآوری سینما منجر شود ولی متأسفانه هنوز، چون در زیرساخت‌ها در ابتدای راه قرار داریم و همچنان از مسئله قاچاق رنج می‌بریم، نتوانسته‌ایم حتی برای بهترین آثارمان هم بازار آنلاین مناسب پیدا کنیم.

این بازیگر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حمایت از هنرمندان و رونق اکران آنلاین گفت: دولت باید تصمیم بگیرد از هنرمندان حمایت و شرایطی را فراهم کند که هنرمندان حداقل‌ها را برای امرار معاش داشته باشند و در این میان تقویت زیرساخت‌های اکران آنلاین و جلوگیری از قاچاق یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به بدنه سینماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار