کد خبر: 1020323
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
گزارش «جوان» از نشست خبری دومین رویداد سراسری «تولید محتوای دیجیتال بسیج»
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج ضمن تشریح برنامه‌های مرحله نهایی دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، شناسایی استعداد‌های فضای مجازی و تقویت ایشان را از مهم‌ترین اهداف این رویداد خواند.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مسلم معین، رئیس فضای مجازی بسیج در تبیین اهمیت فضای مجازی بومی گفت: در حال حاضر یکی از عرصه‌های جنگ دشمنان، دست گذاشتن روی نقاط شناختی و عملیات روانی به فراخور موضوعات است و بر اساس آن می‌خواهند در جوامع مختلف اثر بگذارند و گفتمان خود را القا کنند.

مسلم معین در ادامه گفت: ما در کشور با عدم اراده انقلابی برای خودکفایی در فضای مجازی مواجهیم. عمده تولیدات فضای مجازی، غیربومی است که مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد. اصلی‌ترین مشکل هم مربوط به امنیت اقتصادی و فرهنگی مردم است، به همین دلیل ما باید فعالان و استعداد‌های فضای مجازی را در کشور شناسایی و آن‌ها را تقویت کنیم و رشد بدهیم.

رئیس فضای مجازی بسیج ادامه داد: ما در سال۹۷ اولین تولیدات تخصصی فضای مجازی بسیج را برگزار کردیم. حدود ۳۵۰ نفر در قالب ۱۱۸ تیم از سراسر کشور حضور پیدا کردند و در ۴۸ ساعت با هم به رقابت پرداختند و آن موقع مدل نسبتاً جدیدی از رویداد تولید محتوا تجربه شد. در واقع این تیم‌ها در حوزه‌های مختلف بازی‌های موبایلی، نرم‌افزار‌های موبایلی و انیمیشن به رقابت پرداختند. این تیم‌های تخصصی که در سه حوزه رقابت داشتند قبل از آنکه وارد مسابقه شوند از سوژه‌ها و موضوعاتی که برای تولید محتوا به آن‌ها داده شد، مطلع نبودند. مسلم معین ادامه داد: سال ۹۸ هم تصمیم گرفتیم این رویداد را در سراسر کشور برگزار کنیم، یعنی به جای اینکه تیم‌ها در تهران مستقر شوند، مرکز هر استان محل برگزاری رویداد شد. این رویداد از نظر جغرافیایی تمام شهر‌ها و در گستره کشور برگزار شد و از نظر تعداد نفرات هم افراد بسیاری (حدود هزارو ۵۰۰ نفر) در قالب ۵۰۰تیم به رقابت پرداختند که دومین رویداد تولید محتوای بسیج بود. وی تأکید کرد: بدین ترتیب هم از نظر تعداد نفرات شرکت کننده و هم گستره جغرافیایی آن، می‌توان این رویداد را بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای جهان دانست. رویداد تولید محتوای فضای مجازی که در سال ۹۸ برگزار شد حدود ۱۰۰تیم برگزیده داشت.

رئیس فضای مجازی بسیج بیان کرد: مرحله نهایی این رویداد در روز‌های دوم تا چهارم مهر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود و مراسم اختتامیه و جشنواره تجلیل از فعالان فضای مجازی هم روز چهارم مهر برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار