کد خبر: 1019785
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه سازان دفاع مقدس برگزار شد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه‌سازان منتخب دفاع مقدس با حضور «علی‌عسگری» ریاست رسانه ملی، «حمیدرضا شاه‌آبادی» معاونت صدای رسانه ملی، «سرهنگ سهیلی» جانشین سازمان حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، «سردار یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، «سردار سید مجید هاشمی دانا» مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس و جمعی خانواده شهدا، برنامه‌سازان و هنرمندان صدای رسانه ملی در تاریخ ۲۶ شهریور برگزار شد.
 
رئیس رسانه ملی:
دفاع مقدس برکات فراوانی برای کشور ما داشت

رئیس رسانه ملی در این مراسم حضور پیدا کرده بود گفت: درست است که دفاع مقدس خسارت بار بود و خسارتی برای ما داشت، اما دارای برکات فراوانی هم بود.
وی اضافه کرد: انسان‌های فداکار برای این مرز و بوم به سمت جبهه‌ها رفتند و نگذاشتند در این جنگ شکست بخوریم و برای اولین بار در چند قرن گذشته که استعمار پیدا شده بود، ایران اثبات کرد بدون هیچ کمکی لیاقت صلابت و استحکام دارد و منشأ اقتدار و قوت و مقاومت شد.
دکتر علی عسکری تصریح کرد: قله این عظمت و ایستادگی در وجود مردانی بود که به جبهه‌ها رفتند و مردمی که با بصیرت و دانش سختی‌ها را تحمل کردند. این دستاوردی بود که کشور ما بتواند سختی‌ها را تحمل کند و همه این‌ها از برکات مقاومتی است که فراهم شد. قله این برکات شهدا هستند که از همه دلبستگی‌ها دل کندند و به جبهه‌ها روانه شدند
دکتر علی عسکری یادآور شد: ببینید بعد از جنگ چه تحولاتی بود تا این اواخر که آمریکا، اسراییل و مرتجعین منطقه دست به یکی کردند و داعش را تشکیل دادند. این‌ها قصد داشت داشتند این منطقه را فتح کنند و در اختیار آمریکا و صهیونیزم قرار دهند. اگر نبود مقاومت جوانان ما معلوم نبود امروز وضع کشور چه بود آن‌ها مردم را در سوریه برای آزادی و معیشت تحریک میکردند. این فتنه آمریکایی‌ها بود که برای عقب نگه داشتن ممالک اسلامی در نظر داشتند.


وی افزود: کسی جرات نداشت با آن‌ها مقابله کند و فقط جوانان ملت ایران که ریشه شجاعتشان به دفاع مقدس میرسید این جرات را داشتند و با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بر آن مثلث شوم آمریکا، صهیونیزم و مرتجعین منطقه غلبه کردند. هرچند آمریکا و دیگران به دنبال بازسازی آن اتفاق هستند و باید مراقب بود. این سردار بزرگ و یاران او موفق شدند بر این اتفاقات غلبه کنند. بعد از آن حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسان روزگار به شهادت رسید و حجم عاطفه مردم را برای شهید سلیمانی دیدید.

امروز آمریکا به سان یک جهان سومی دچار آشوب و شورش شده است

دکتر علی عسکری عنوان کرد: امروز ترامپ و آمریکایی‌ها به ذلت کشیده شده اند. آمریکا یک روز برای خودش چیزی بود، امروز به سان یک جهان سومی دچار آشوب و شورش شده است؛ ۲۷ هزار میلیارد دلار عدد بدهی‌های آمریکاست و کشور مفلوکی شده است.
وی افزود: بیش از سه هزار میلیارد دلار کسری بودجه آمریکاست. این وضع امروز آمریکاست که یقیناً سیلی خدا بر آن‌ها بیش از این خواهد بود. ملت ایران، اما علی رغم تحریم‌ها جلو می‌رود. راه مقاومت روحیه و ایمان و تولید و اقتصاد کشور است.
رییس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم از برکات روحیه قوی ایران و آنچه در شهدای ماست کشورمان را بسازیم و مجدد تشکر میکنم که این برنامه را برگزار کردید.

معاون صدای رسانه ملی:
پاسداشت مقام شهید وظیفه‌ای ملی و همگانی است

حمید شاه‌آبادی معاون صدا در ادامه و با خوش‌آمد گویی به مهمانان برنامه به ویژه خانواده شهدا عنوان کرد: پاسداشت مقام شهید وظیفه‌ای ملی و همگانی است. مردم ایران قدردان عزیزانی بوده و هستند که جانشان را در راه عزت و شرف کشور اهدا کردند.
شاه‌آبادی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس معادلات جهان را تغییر داد. رژیم گذشته به تبدیل ایران به ضرابخانه سلاح‌های گوناگون اقدام کرد و با افتخار این کشور را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی می‌کرد تا از ابزار سلاح به عنوان نشانه قدرت استفاده کند.
معاون صدا یادآور شد: حامیان مختلف به این کار همت و تلاش داشتند، اما واقعیت این است که آنچه کشور را از یوغ بندگی نجات داد، وجود آن سلاح‌ها نبود. امروز اگر عده‌ای در منطقه در بستن پیمان دوستی با اسراییل، فکر می‌کنند تبدیل کشورشان به انبار باروت، در روز حادثه به دردشان می‌خورد. اتفاقاً ممکن است در چنین روزی جانشان را بردارند و فرار کنند، کمااینکه برای شاه ایران کمکی نکرد.
شاه آبادی افزود: شاخصه قدرت، دیگر سلاح و انبار مهمات نیست امروز برای دنیا ثابت شده است که «شهدا» سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند. ما اندیشه شهادت‌طلبی قدرت خود را به دنیا نشان دادیم.
معاون صدا عنوان کرد: امروز به افتخار این عزیزان است که دور هم جمع شده‌ایم. رسانه در این سال‌ها اقدامات گوناگونی را انجام داده است، اما این غفلت که نکند فقط به ذکر نام و یک اقدام نمادین و کلیشه‌ای اکتفا کنیم به کشور آسیب می‌زند. آنچه در رادیو ما را بر آن داشت که این پاسداشت را به گونه‌ای دیگر رقم بزنیم احساس تکلیف بود و شرایط حساسی که کشور با آن رو به رو است.
وی با بیان اینکه جوان امروز بیش از دهه شصتی‌ها در برابر هجمه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: شبهه‌افکنی‌ها بسیار بیشتر در خانه‌ها رسوخ کرده است. طرحی نو باید در افکند. رفتار‌های کلیشه‌ای و کلی، حل مسأله نمی‌کند و بسیاری از این کار‌ها با سلاح رسانه‌ای دشمن تأثیرش کمرنگ شده است. مثل دوره‌ای که در فیلم «آبادان یازده ۶۰» نشان می‌دهند باید امروز هم دست به کار شد باید تک تک شبهه‌هایی که مطرح می‌شود برایشان برنامه داشته باشیم و حلشان کنیم.
معاون صدا با اشاره به جریان‌های شبهه‌افکنی تصریح کرد: دو گروه و دو جریان می‌توانند در کشور شبهه‌افکنی کنند. گروهی که شبهه‌افکنی می‌کنند و راه سازش نشان می‌دهند و گروه دیگری که با نام عدالت‌خواهی شبهه‌هایشان را مطرح می‌کنند. هر دو جریان ضربه می‌زنند چه آن‌ها که با طرح اندیشه‌های سازشکارانه انتقاد می‌کنند چه آن‌ها که نگاه انقلابی‌گری صرف می‌گیرند، ولی به لایه‌های عمیق کارشان نگاه کنید می‌بینید آن‌ها هم شبهه افکنی می‌کنند و اندیشه‌های رهبری را نشانه می‌گیرند.

مدیر رادیو نمایش:
توجه رادیو به قصه‌های کمتر روایت شده

حمیدرضا افتخاری مدیر اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش در ابتدای این مراسم با اشاره به طرح پاسداشت مقام شهید اظهار کرد: این طرح پاسداشت حدود ۹ ماه است آغاز شده و قرار است به شهدای کمتر شناخته شده بپردازد.
وی اضافه کرد: این پروژه بسیار بزرگ است. ما طیف گسترده‌ای از شهدا را داریم و پیدا کردن قصه‌های جذاب این شهدا کاری زمان‌بر است. ما پروژه را با دو محوریت آغاز کردیم؛ ابتدا با شهدایی که قصه‌های جذابی داشتند پیش بردیم و در کنار آن زندگی شهدای شاخصی را مورد تحقیق قرار دادیم.
افتخاری تصریح کرد: به‌زودی زندگی ۱۲ شهید به سریال رادیویی تبدیل می‌شود و پخش سریال از شبکه‌های رادیویی آغاز می‌شود.
وی همچنین گفت: برنامه‌های «چهل روایت چهل شهید» و چند برنامه دیگر گوشه‌ای از تلاش همکاران من در این طرح بود که برای پاسداشت مقام شهید انجام شد و امیدواریم بتوانیم این پروژه را ادامه دهیم.
وی در ادامه با اشاره به طرح پاسداشت مقام شهید عنوان کرد: همکاران ما در رادیو کارشان این است که سراغ این عزیزان و خانواده‌هایشان بروند و اینگونه نشود که بعد از چند سال فقط دلخوش به نام یک کوچه باشیم.
شاه آبادی در پایان سخنانش گفت: در طرح پاسداشت مقام شهید سراغ شهدایی خواهیم رفت که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است. این مسیر پرزحمت است و به دست آوردن داده‌ها بعد از چند دهه سخت است. رادیو باید از همه ظرفیت‌ها از جمله نمایش و مستند بهره بگیرد.
همچنبن در این مراسم از کتاب «نمایش‌های دفاع مقدس»، نشان سلیمانی «سردارمقاومت و رادیو»، برنامه «چهل روایت، چهل شهید» رونمایی شد.
یادآور می‌شود در این مراسم از کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰»، سازندگان برنامه «کوچه کوچه بوی گل»، «اسماعیل براری» پیشکسوت رادیو جبهه، خانواده شهید «مصطفی نمازی‌فرد» تقدیر شد.
برگزیدگان رادیو نیز در آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و تقدیر از برنامه سازان دفاع مقدس به این شرح بود:
«فرزاد شریفی» صدابردار، «ایوب آقاخانی» کارگردان، «ضیاالدین آیینه‌وند» کارگردان، «هانیه نجفی» نویسنده، «شمسی صادقی» بازیگر، «حسین مهمان دوست» بازیگر، «شهاب نادری» برنامه سازبرنامه پلاک هشت رادیو ایران، «محمد پورحسن» کارگردان، «فرشاد آذرنیا» تهیه کننده و برگزیدگان رادیو محرم: «رضا رضایی» تهیه‌کننده و «حمید اشتری» دبیر رادیو محرم بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار