کد خبر: 1017704
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کارگردان فیلم «رستاخیز» و «دوئل» در واکنش به تکرار کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر اسلام، گفت: این اسائه ادب تنها به پیامبر ما مسلمانان روا داشته نشده است، حتی غیرمسلمانان نیز نسبت به این رخداد تلخ، عکس‌العمل خواهند داشت.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: مجله هتاک فرانسوی «شارلی ابدو» بار دیگر کاریکاتور‌های توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام را تکرار کرد. برخی از رسانه‌های اروپایی مثل یورونیوز این خبر را منتشر کرده‌اند که نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو» این کاریکاتور‌های توهین‌آمیز را روی جلدش قرار داده و از ظهر روز گذشته در دسترس قرار گرفته و امروز قرار است نسخه کاغذی جدید این مجله توزیع شود.

پیش از این هم در روزنامه دانمارکی و شارلی ابدو این اهانت صورت گرفته بود. احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی "رستاخیز" و خالق آثاری همچون "دوئل"، "سرزمین خورشید" و "کیمیا" را در کارنامه‌اش دارد در واکنش به این اهانت گفت: این هتک حرمت‌ها انگار سازماندهی شده‌اند؛ وقتی یک شبکه تلویزیونی در عراق مراسم رقص و آواز در روز عاشورا پخش می‌کند، به نظرم سریال این اهانت‌ها داستانی پیچیده دارند و به جرأت می‌توان گفت که به‌طور شبکه‌ای عمل شده است.

وی افزود: تصورم بر این است که این اهانت‌های ادامه‌دار نیازمند عکس‌العمل جمعی است. این توهین فقط به پیامبر اسلام نیست بلکه اهانت به تمام ادیان و پیامبران الهی است. من به عنوان یک ایرانی مسلمان وظیفه خود می‌دانم که نسبت به این اهانت عکس‌العمل داشته باشم، اما ضروری است که نخبگان، دانشمندان، فرهیختگان، صاحبنظران و هنرمندانی که صدای آن‌ها پژواک جهانی دارد نسبت به این جفای بزرگ، سکوت اختیار نکنند.

درویش با اشاره به اینکه نسبت به جایگاه پیامبر اسلام همه حساس‌اند، تأکید کرد: نام این رفتار را آزادی فکر و بیان گذاشته‌اند، اما به بنیان اصلی معارف الهی و خاتم پیامبران، توهین می‌کنند. فکر می‌کنم همه به این اهانت بزرگ، عکس‌العمل نشان می‌دهند چرا که نسبت به جایگاه پیامبر مهربانی‌ها همه حساس‌اند و چیزی نیست که با آن شوخی بشود.

این کارگردان شناخته‌شده با بیان اینکه وجود گرانقدر پیامبر اسلام و همه پیامبران الهی ذخیره‌ای ارزشمند و معنوی متعلق به همه جهانیان است و صیانت از آن بر همگان ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: این اسائه ادب تنها به پیامبر ما مسلمانان روا داشته نشده است، حتی غیرمسلمانان نیز نسبت به این رخداد تلخ، عکس‌العمل خواهند داشت. این‌ها مسئله‌شان اسلام و پیامبر نیست، مسئله‌شان اصل دین و دیانت است. این‌ها مؤلفه‌های الهی را نشانه گرفته‌اند؛ امروز پیامبر اسلام را زده‌اند، فردا به سراغ دیگر ادیان و اندیشه‌های الهی می‌روند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
براستی چرا سیمای زیبا و بسیار نورانی و مهربان و انسانی پیامبر ما حضرت محمد آن وجود بی نظیر و بی اندازه دلسوز و شیفته هدایت انسانها و دعاگو و خیر خواه مردم جهان اینگونه مورد حمله ناجوانمردانه واقع میشود ؟!... اهداف آنها چیست ؟... چه کسی باید آن را توضیح دهد ؟...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار