کد خبر: 1015638
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
برخورد با اخلال‌گران بازار باید درس‌آموز باشد
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه برخورد با اخلال‌گران بازار باید درس‌آموز باشد، گفت: جریمه متخلفان باید بازدارندگی کافی داشته باشد و مردم احساس کنند که برخورد لازم با گران‌فروشان صورت می‌گیرد.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شرایط جنگ اقتصادی، رسالت بزرگ و مهمی است، اظهار داشت: منکر مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه نیستیم، اما با خود تلاش‌های دشمنان برای ایجاد اخلال در تأمین کالاهای اساسی، این موضوع در سطح کشور و استان به خوبی مدیریت شده است.

 وی خاطرنشان کرد: شواهد و قرائن حاکی از ناکامی دشمن در این عرصه است و با وجود فشارها و توطئه‌ها، ملت ما هر روز آزموده‌تر و جدی‌تر از قبل به حرکت خود ادامه می‌دهد.
 
استاندار آذربایجان شرقی از تعامل و همکاری همه نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای مدیریت بازار استان قدردانی کرد و گفت: در عین حال اگر مشکلی هم در این زمینه وجود دارد همه مسئولان امر باید پاسخگو باشند.
 
وی با تأکید بر اینکه باید موضوع ارزیابی، کنترل و نظارت بر تولید و توزیع کالاها را جدی بگیریم، افزود: خوشبختانه در استان همکاری خوبی بین دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های صنفی وجود دارد و این همکاری باید منجر به تشدید نظارت‌ها و کاهش تخلفات شود.
 
پورمحمدی تأکید کرد: در کنار برخورد قاطع و شدید با متخلفان، باید از تولیدکنندگان واقعی که انصافاً در تأمین اقلام بهداشتی در ایام کرونا، استان ما را روسفید کردند، حمایت شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قیمت‌های مصوب برخی از کالاهای اساسی در بازار استان، گفت: مشکل اصلی ما در سطح توزیع و خرده‌فروشی است که باعث می‌شود زحمات و تلاش‌های دستگاه‌های مسئول نمود عینی نداشته باشد.
 
وی تأکید کرد: کالاهایی که به خاطر تأمین مواد اولیه یا تزریق یارانه از سوی دولت، قیمت قطعی برای آنها تصویب شده، باید با همان قیمت عرضه شوند و اگر این قیمت رعایت نشده با متخلفان قاطعانه برخورد شود.
 
پورمحمدی با بیان اینکه هیچ بهانه‌ای برای عدم برخورد با تخلفات وجود ندارد، افزود: جریمه متخلفان باید بازدارنده باشد و مثلاً کسانی که از قیمت مصوب تخطی می‌کنند از دریافت مواد اولیه محروم شوند.
 
وی از رسانه‌ها و صداوسیما هم خواست که در انعکاس اقدامات ویژه دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان تلاش کنند.
 
در این نشست اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دستگاه‌های نظارتی در خصوص قیمت‌های مصوب کالاهای اساسی و همچنین روند تولید و توزیع برخی از کالاها مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، آرد و سبوس و ماسک بررسی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر