کد خبر: 1015094
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
نشست فصلی وحدت و اخوت فرماندهان ارتش و سپاه برگزار شد
ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز میزبان نشست فصلی وحدت و اخوت فرماندهان ارتش و سپاه بود.
زینب شریعتی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: از همان آغازین روز‌های تشکیل سپاه، برخی تلاش کردند سپاه و ارتش را که در واقع دو بازوی نظامی ایران برای حفظ امنیت و دفاع از کیان کشور بود، دو رقیب جلوه دهند. این تلاش برای دوقطبی‌سازی از ارتش و سپاه گرچه بعضاً شاید توانست جنجال‌هایی رسانه‌ای ایجاد کند، اما در عمل تفاوتی در آنچه ارتش و سپاه باید در کنار هم انجام دهند، ایجاد نکرد و این دو در کنار هم توانستند فضای وحدت و همدلی را به خوبی پیش ببرند. نقل است از شهید علی صیاد شیرازی که وقتی فرمانده نیروی زمینی و فرمانده جنگ ارتش شده بود، در نخستین اقدام، قرارگاه مشترک ارتش و سپاه را دایر و بعد هم تأکید کرده بود: «دیگر نگویید «ارتشی و سپاهی، دو لشکر الهی» بلکه بگویید «ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی.»

سال گذشته، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که «امروز می‌بینیم که گفتمان و ادبیات فرماندهان ارتش، بسیار به ادبیات و گفتمان فرماندهان سپاه پاسداران نزدیک شده است، دلیل نزدیکی این ادبیات چیست؟ آیا این نزدیکی در حوزه رزم یعنی شیوه‌های جنگیدن هم اتفاق افتاده است یا خیر؟» توضیح داد: «این گفتمان از ابتدا وجود داشت، اما چرا امروز اینقدر بروز و ظهور پیدا کرده است، این به خاطر فضای رسانه‌ای است که دشمنان سعی در ایجاد آن دارند. امروز رسانه‌های معاند و خارجی تلاش می‌کنند میان ارتش و سپاه جدایی بیندازند و این طور القا کنند که سپاه پاسداران، حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران است و ارتش به خاطر ساختار، بافت و روابطی که دارد، مقداری از این گفتمان فاصله گرفته یا اینکه خدای نکرده، ارتش به مثابه آلترناتیو و در مقابل سپاه است. در پاسخ به چنین جوسازی‌های رسانه‌ای است که چنین ادبیاتی از سوی سران و فرماندهان ارتش تکرار و رساتر شده است. برای اینکه این شبهه، نگرانی‌ای را در ملت عزیزمان ایجاد نکند، می‌گوییم اصلاً چنین جدایی و تفاوتی متصور نیست، ارتش و سپاه از ابتدای انقلاب با هم بوده‌اند و اکنون هم باهم هستند. در عملیات‌های دفاع مقدس هم همین طور بود. ارتش و سپاه به صورت مشترک درکنار هم می‌جنگیدند، یعنی در یگان‌های ارتش برادران سپاه و در یگان‌های سپاه برادران ارتش حضور داشتند و اساساً تا پایان جنگ هیچ عملیات غیرمشترکی اجرا نشد، مثلاً در عملیات والفجر۸ که توسط برادران سپاه فاو فتح شد، هزار لوله توپ ارتش از سپاه پشتیبانی می‌کرد، نیروی هوایی، نیروی مهندسی ارتش و یگان‌های قایق نیروی دریایی هم حضور داشتند. همین حالا هم برای هر مرزی طرح دفاعی مشخصی تعریف شده است، مثلاً مشخص است که اگر دشمن بخواهد از شمال غرب کشور وارد شود، هر یک از نیرو‌های مسلح چطور باید دفاع کنند یا سازمان مشترک ارتش و سپاه چیست. این طور نیست که ارتش یا سپاه به تنهایی بخواهند عمل کنند، بلکه در هم ادغام هستند. ناظم این کار هم ستاد کل نیرو‌های مسلح است. در شرایط فعلی به خاطر پوشش فضای رسانه‌ای و جلوگیری از شبهه‌افکنی دشمنان، ما ندای وحدت ارتش و سپاه را رساتر کردیم، وگرنه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.»

برگزاری نشست فصلی وحدت و اخوت

نشست فصلی وحدت و اخوت فرماندهان ارتش و سپاه با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اعضای هیئت رئیسه ارتش و سپاه و فرماندهان نیرو‌های دو سازمان، در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سنگرنشینانی واحد با آرمان‌های مشترک

در این نشست که بر تداوم همکاری‌های گذشته و روزآمد‌سازی راهکار‌های هم‌افزایی و هم‌راستایی بیشتر برای ارتقای توان دفاعی و مقابله با تهدیدات متصور از جبهه دشمنان تأکید و تبادل نظر شد، فرمانده کل سپاه با تشکر و خرسندی از حضور فرماندهان و برادران ارتش در جمع پاسداران حریم ولایت، از فرماندهی معظم کل قوا به عنوان نقطه ثقل و عامل وحدت امت اسلام و به ویژه همدلی بین ارتش و سپاه یاد کرد و گفت: برادری‌های ما ریشه در تعالیم الهام بخش قرآن کریم و اهل بیت (ع)، عاشورای حسینی و نیز همراهی‌های باشکوه دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد و بیانگر این معناست که ما یک پیکره و ید واحده هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور در سایه وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش و سپاه رقم خورده است، اظهار کرد: به دلیل برداشت و احساس مشترک و درک یکسان نسبت به مخاطرات و تهدیدات، این همراهی روز به روز گسترش خواهد یافت و ارتش و سپاه با انسجام هر چه بیشتر، دوشادوش هم در مسیر از عزت‌آفرینی برای انقلاب اسلامی، نظام وکشور و صیانت از امنیت و آرامش ملت ایران گام برمی‌دارند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما سنگرنشینانی واحد با آرمان‌های مشترک در دفاع از انقلاب و میهن عزیز اسلامی هستیم، گفت: امیدواریم به برکت همه مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم، همانگونه که تا به امروز دشمنان نتوانسته‌اند ذره‌ای شکست را به ما تحمیل کنند، این سربلندی و عزت تداوم یابد و خداوند متعال به همه فرماندهان ما توفیق دهد تا جان در بدن داریم در این صراط مستقیم با پرچمداری رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی گام برداریم.

دست از دست سپاه درنمی‌آوریم

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش نیز در این نشست با تأکید بر اینکه همدلی، وحدت و اخوت ارتش و سپاه موجب خرسندی فرماندهی معظم کل قواست، گفت: ملت عزیز ما نیز وقتی ارتش و سپاه را در کنار هم و دست در دست یکدیگر برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور می‌بینند، خوشحال‌تر و امیدوارتر می‌شوند.

وی افزود: در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری در محضر فرمانده معظم کل قوا متعهد شدیم که دست از دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درنیاوریم تا نظام سلطه به سرکردگی امریکای جهانخوار فرو ریزد و عمر رژیم منحوس صهیونیستی به سر آید، بر این قول خود تا آخرین لحظه پایبند خواهیم بود.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه دشمنان همواره در تلاشند تا خللی در صمیمیت، همراهی و همدلی ارتش و سپاه ایجاد کنند، تصریح کرد: بصیرت، درایت و آگاهی آحاد فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح در اطاعت از فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حفظ وحدت، به طور قطع توطئه‌های آنان را ناکام خواهد گذاشت و امیدواریم این وحدت روزبه‌روز در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و عملیاتی بیش از گذشته خود را نشان دهد. نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در این نشست صمیمی با تأکید بر اینکه معتقدیم در هیچ جای دیگر جز نظام ولایی وحدت قلب‌ها شکل نمی‌گیرد، گفت: آنچه می‌تواند دل‌ها را یکسان کند، اعتقاد و باور واحد است و امروز به فضل الهی و برکت نظام ولایی و ولی برجسته الهی، اخلاص، توکل، شجاعت و معنویت انقلابی در نیرو‌های مسلح ساری و جاری است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در این مراسم اظهار کرد: این نشست مصداق روشن «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است که برای دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران کشنده و دردناک و برای دوستداران انقلاب اسلامی امیدآفرین می‌باشد. حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسنی همچنین بر تداوم نشست‌های اخوت و توسعه آن به زیرمجموعه‌های تابعه دو سازمان تأکید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار