کد خبر: 1012586
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
رژیم صهیونیستی بعد از حمله هفته قبل به حومه دمشق که یک عضو حزب‌الله در آن شهید شد، از بیم انتقام حزب‌الله در آماده‌باش تمام عیار است. تل‌آویو در فضای بی‌خبری از زمان انتقام حزب‌الله، سازمان ملل متحد را واسطه قرار داده و در یادداشتی به حزب‌الله گفته که از حضور یک نیروی حزب‌الله در منطقه هدف حمله اطلاع نداشته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: حزب‌الله هفته قبل ساعتی بعد از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از نیرو‌های این جنبش به نام علی کامل محسن به شهادت رسیده است. بعد از شهادت علی کامل محسن جمله‌ای از سخنان سیدحسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان هشتگ #علی_اجر_و_نص در لبنان ترند شد که برگرفته از این سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان است که در آن نظامیان صهیونیست را تهدید کرده و گفته بود: «روی یک لنگه پا بایستید.» نصرالله پیش از این هشدار داده بود هر نیروی حزب‌الله به شهادت برسد، مسئولیت آن با رژیم صهیونیستی است و حق پاسخ مناسب در مکان و زمان مناسب برای مقاومت محفوظ خواهد ماند و همین سبب شد طی روز‌های گذشته، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم نوشتند که حزب‌الله لبنان خود را برای انتقام آماده کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته با اعلام آماده‌باش در نقاط مرزی، شمار قابل توجهی نیرو در منطقه مرزی مستقر کرد و به منظور جلوگیری از درگیری نظامیان خود با نیرو‌های حزب‌الله، تمرینات نظامی لغو شد. روزنامه صهیونیستی معاریو در این باره نوشت که پس از بازدید افیف کوخافی، رئیس ستاد مشترک ارتش از مناطق شمالی، وضعیت مرز‌ها را مورد ارزیابی قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین طی چند روز گذشته جاده‌های نزدیک به دیوار مرزی را بسته و مانع از تردد خودرو‌ها در این جاده‌ها می‌شود. روزنامه اسرائیلی معاریو نوشته که فرضیه ارتش این است که حزب‌الله عملیات مقطعی علیه نظامیان اسرائیلی انجام خواهد داد و پیش‌بینی کرده که این عملیات به صورت تیراندازی یا شلیک موشک‌های ضد زره در نقاط مرزی باشد. ظاهراً ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی زمانی دقیقی از زمان انتقام حزب‌الله ندارد و به همین دلیل پیش‌بینی کرده که آماده‌باش در مرز سوریه و لبنان ممکن است طولانی‌مدت باشد.

حمله به «ریسمان سیاه و سفید»

واکنش‌های پیشگیرانه نظامیان اسرائیلی حاکی از سطح بالای آماده‌باش در میان آن‌ها است. ارتش لبنان در بیانیه‌ای از نقض مکرر حریم هوایی لبنان خبر داده و گفته است: «۲۰ هواپیمای شناسایی دشمن اسرائیلی در تاریخ ۲۴/۷/۲۰۲۰ (۳ مرداد) از ساعت ۵:۵۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ حریم هوایی لبنان را نقض کرده و با پرواز به صورت دورانی بر فراز مناطق جنوبی به گشت‌زنی پرداختند.»‌بیانیه یاد شده، همچنین به ۹ مورد نقض حریم هوایی در مناطق جنوبی در روز ۲۵/۷/۲۰۲۰ (۴ مرداد) نیز اشاره کرده است. ارتش لبنان در قالب این بیانیه بر پیگیری این موضوع با هماهنگی نیرو‌های صلح‌بان سازمان ملل در لبنان تأکید کرده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه از شلیک چند توپ از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مزارع شبعای اشغالی در جنوب لبنان خبر داد و اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی چند توپ را از مواضع خود در شهرک کفر شوبا در منطقه العرقوب در مزارع شبعای اشغالی در جنوب لبنان شلیک کرد. این توپ‌ها به خاکریز غربی سایت نظامی «رویسات العلم» وابسته به ارتش لبنان در شهرک اشغالی کفر شوبا اصابت کردند. شلیک این توپ‌ها همزمان با پرواز جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان صورت گرفت.

از حضور علی محسن خبر نداشتیم

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از نشستی ویژه با مقامات ارشد ارتش از جمله آویو کوچاوی، رئیس ستاد مشترک و همچنین تامیر هیمن، فرمانده رکن اطلاعات ارتش با تهدید سوریه و لبنان گفت که دمشق و بیروت مسئولیت مستقیم هرگونه اقدام از قلمرو‌های خود علیه اسرائیل را بر عهده خواهند داشت. او به ارتش نیز دستور داده برای مقابله احتمالی با نیرو‌های حزب‌الله لبنان آمادگی خود را حفظ کنند. در این راستا، خبرنگار روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست شنبه شب در توئیتی نوشت که کوچاوی جمعه را در مقر فرماندهی خود در تل‌آویو سپری کرد و روز شنبه به مرز‌های شمالی و لشکر ۹۱ ارتش این رژیم رفت.

با این حال، شبکه خبری المیادین روز شنبه گزارش کرد که گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از طریق سازمان ملل متحد نامه‌ای برای حزب‌الله لبنان ارسال کرده است و درباره محتوای پیام اسرائیل هم به این نکته اشاره کرد که تل آویو درباره حضور علی محسن اطلاعی نداشته و قصد کشتن او را نیز نداشته است. اشکنازی درباره این پیام برای حزب‌الله گفت: «نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، ما آنچه را که باید می‌فرستادیم، به جایی که باید می‌فرستادیم، فرستادیم.»‌وی همچنین تصریح کرد که دستگاه امنیتی تمامی اقدامات لازم از این دست را اجرایی خواهد کرد.

تحرکات صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که تل‌آویو در واقع نمی‌داند که حزب‌الله چه زمانی و چگونه به اقدام اخیر آن‌ها واکنش نشان خواهد داد، از این رو هر اقدامی را اعم از تحرکات نظامی تا ارسال نامه و حتی تهدید را که بتواند از واکنش حزب‌الله جلوگیری کند با جدیت پیگیری می‌کند.

نتانیاهو نرود، اقامتگاهش را تصرف می‌کنیم

رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته بحرانی را که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به تل‌آویو تحمیل کرده است، پشت سر بگذارد. در پنجمین هفته پیاپی، هزاران معترض به سیاست‌های نتانیاهو شنبه شب در واکنش به پرونده‌های فساد وی در مقابل اقامتگاهش در قدس اشغالی تجمع و با تظاهرات در خیابان‌های نزدیک، خواستار استعفای وی شدند.

سازمان‌دهندگان اعتراضات شنبه شب، پیش از برگزاری آن گفته بودند که یا نتانیاهو باید هرچه سریعتر از نخست‌وزیری استعفا دهد یا اقامتگاه وی را تصرف و او را بیرون می‌کنند. پلیس صهیونیستی نیز از بیم این تهدید معترضان، از اواسط روز شنبه بلوک‌های سیمانی بزرگ و خودرو‌های زرهی سنگین را در معابر اطراف اقامتگاه نتانیاهو مستقر کرد. بعضی معترضان هم از حزب لیکود خواستند نتانیاهو را از ریاست خود کنار بگذارد. شامگاه پنج شنبه نیز پلیس دست کم ۵۵ نفر از معترضانی را که با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شده بودند، دستگیر کرده بود.

برگزاری دور چهارم انتخابات که ناشی از تنش‌های سیاسی و اعمال نظر نتانیاهو درباره بودجه دولتی است، یکی از مسائلی است که در جامعه سیاسی این رژیم موافق و مخالفانی دارد. اگر این بودجه تا تاریخ ۲۵ اگوست تصویب نشود، پارلمان (کنست) به طور خودکار منحل شده و باید انتخابات جدید برگزار شود. توافق ائتلافی میان حزب آبی و سفید و حزب لیکود صراحتاً اعلام کرده که باید یک بودجه دو ساله تصویب شود، اما نتانیاهو اصرار دارد که یک بودجه یک‌ساله تصویب شود.

بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی در گفتگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد، برگزاری انتخابات جدید در اراضی اشغالی برای جامعه و اقتصاد زیانبار خواهد بود و اگر این موضع او قرار است برایش آسیب‌های سیاسی در پی داشته باشد، هزینه آن را می‌پردازد. گانتس در صحبت‌هایش ضمن اشاره به نتانیاهو گفت: من تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا انتخاباتی در کار نباشد، اما مطمئن نیستم که همه همچون من چنین تمایلی داشته باشند. شخصی که می‌خواهد جامعه را به خطر بیندازد و همچنین می‌خواهد اقتصاد را به خطر بیندازد پس از شرکتش در انتخابات استقبال می‌شود. من این کار را نخواهم کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
1
کسی که ازمرگ نترسه همیشه پیروزه 4تاگلوله که وسطشون زدی فرارمیکنن زیادپافشاری کردن چندتاشون بفرستی اون دنیا بازم پافشاری کردن آتیششون بزنی.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار