کد خبر: 1010403
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
در سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب مداوماً به موضوعات مرتبط با "افزایش جمعیت" اشاره کرده‌اند؛ از سال ۱۳۹۰ تا کنون این چهل و دومین باریست که "مسئله جمعیت" مورد تاکید قرار می‌گیرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مقام معظم رهبری در دیدار و ارتباط تصویری روز گذشته خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجدداً بر روی مسئله‌ای تاکید کردند که طی این سال‌ها، بار‌ها و بار‌ها به انحای مختلف نسبت به اهمیت و ضروریت آن هشدار داده‌اند.

ایشان در دیدار اخیر خود به نمایندگان مجلس درباره مسئله «ازدواج جوانان و راه‌های تسهیل آن» و مسئله «فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت» تذکر دادند.

پیش از این رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه سال ۱۳۹۰ طی سخنانی، رسمی و علنی به موضوع "جمعیت" و لزوم مقابله با سیاست‌های "تحدید نسل" اشاره و تاکید کردند که "هر اقدام و تدبیری برای کم کردن جمعیت باید پس از ۱۵۰ میلیون نفر صورت بگیرد. "

ایشان همچنین در مرداد سال ۹۱ نیز بار دیگر در مورد "خطرات کاهش رشد جمعیت" کشور هشدار دادند و حتی از عبارت «خطا کردیم» استفاده کردند! به عبارتی خطر کاهش جمعیت برای نخستین بار، توسط مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته و وارد گفتمان عمومی کشور شد در حالی که پیش از آن با وجود هشدار برخی کارشناسان حوزه جمعیت درباره بحران کاهش جمعیت کشور، به طور جدی بحث‌های مربوط به کنترل و تحدید نسل در حال پیگیری بود!

مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۸ بیان دیدگاه‌های جمعیتی را آغاز کرده و در میان مسئولان درباره لزوم تغییر سیاست‌های جمعیتی صحبت کرده‌اند و از آن زمان تاکنون هیچگاه این مسأله را فراموش نکرده‌اند؛ ایشان با مشاهد برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی به مسئله مهم جمعیت کشور در مسئولان دولتی و لزوم بازنگری در سیاست‌های تحدید نسل، روی سخن‌شان را در جلسات عمومی به سوی جامعه تغییر داده‌اند.

ایشان در اردیبهشت سال ۹۳ با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به جوانی جمعیت کنونی، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند؛ این سیاست‌ها بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است؛ ایشان با در نظر داشتن نقش مهم جمعیت در پیشرفت کشور، تاکید فرمودند که لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیتی انجام گیرد.

در سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب در بیانات مختلف خود به طور مداوم به موضوعات مرتبط با افزایش جمعیت اشاره کرده‌اند؛ بر این اساس، به علاوه بیانات روز گذشته ایشان در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس، از سال ۱۳۹۰ تا کنون، بیش از ۴۲ بار به "مسئله جمعیت" اشاره و بر ضروت اصلاح رویه غلط گذشته در تهدید نسل تاکید داشته‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار