کد خبر: 1010259
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
گزارش انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از انبار کردن بخشی از ظروف یکبار مصرف توزیعی در کشور در محیطی ناسالم و تولید برخی از آن‌ها با مواد اولیه بازیافتی حکایت دارد. علاوه بر تولید غیرسالم و نگهداری نامناسب ظروف یکبارمصرف تولیدی تولیدکنندگان غیرمجاز، این افراد، قدرت رقابت را از تولیدکننده واقعی می‌گیرند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، حمید صمدی، رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در خصوص تولید ظروف یکبار مصرف غیر استاندارد گفت: این روز‌ها هر کالایی نوع تقلبی دارد و ظروف یکبار مصرف نیز همین طور است. تا زمانی که وزارت صمت و وزارت بهداشت از انجمن‌ها به عنوان بازوی اجرایی استفاده نکنند، فعالیت این واحد‌های غیر مجاز ادامه خواهد داشت.

صمدی افزود: در این راستا درخواست شده است که از وجود انجمن‌ها در این راستا استفاده شود، اما با این حال توجهی به این خواسته از طرف ارگان‌های دولتی نشده است.

همچنین محمد باقر امامی آل‌آقا، دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف نیز در خصوص واحد‌های غیر‌مجاز تولید ظروف یکبار مصرف گفت: این واحد‌ها بسیار متعدد هستند و با توجه به اینکه هزینه استاندارد‌سازی و مالیات و دیگر هزینه‌های تولید را نمی‌پردازند، قدرت رقابت را از تولیدکنندگان واقعی می‌گیرند.

وی گفت: تولیدکنندگان غیرمجاز در صنعت پلاستیک و پلیمر به وفور یافت می‌شوند و در صنعت تولید ظروف یکبار مصرف هم به همین صورت است.

آل آقا ادامه داد: این تولیدکنندگان از آنجایی که نه مالیات و نه هزینه‌های آزمایشگاهی را برای استاندارد‌سازی می‌پردازند، با قیمت تمام شده کمتری تولید می‌کنند. ضمن اینکه چنین اشخاصی از مواد اولیه با کیفیت نیز استفاده نمی‌کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در ادامه گفت: قیمت تمام شده پایین این تولیدکنندگان و همین طور این مسئله که به سادگی محصولات خود را به صورت مویرگی در بازار توزیع می‌کنند، قدرت رقابت را از تولیدکنندگان واقعی می‌گیرد؛ چراکه تولیدکنندگان واقعی به دلیل استفاده از مواد اولیه استاندارد و همچنین تولید شفاف و پرداخت مالیات، با هزینه بالاتری تولید می‌کنند و قیمت تمام شده محصولشان بیشتر از تولیدکنندگان غیر مجاز
خواهد بود.

آل آقا با اشاره به اینکه نظارت جدی روی واحد‌های غیرمجاز وجود ندارد، گفت: حتی دیده شده است که در برخی دامداری‌ها دستگاه تزریق قرار دارد و در چنین محیطی دست به تولید ظروف یکبار مصرف می‌زنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در پاسخ به این پرسش که با توجه به غیر قانونی بودن خرید و فروش مواد اولیه خارج از بورس کالا، این واحد‌های غیر مجاز از کجا مواد اولیه خود را تأمین می‌کنند، گفت: این واحد‌ها به سادگی مواد اولیه خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند؛ چراکه مواد اولیه به وفور در بازار آزاد پیدا می‌شود و تنها قیمت آن تا حدودی بیشتر است.

وی افزود: خرید این واحد‌ها بسیار آسان و با یک تلفن انجام می‌شود، بار‌ها شاهد آن بوده‌ایم که یک تولیدکننده به سختی سهمیه چند تنی به دست می‌آورد و دلال چند هزار تن مواد اولیه در اختیار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار