کد خبر: 1010123
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
مدیرعامل مؤسسه «فراگیر» وزارت ارشاد:
مدیرعامل مؤسسه «فراگیر» وزارت ارشاد، از برپایی نمایشگاه کتاب مجازی در سال جاری خبر داد و تأکید کرد که این رویداد جایگزین نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ایوب دهقانکار، مدیرعامل مؤسسه تجمیعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامگذاری این نهاد را به عهده اعضای هیئت امنا دانست و گفت: قرار بود یک‌شنبه هفته گذشته جلسه حضوری هیئت امنا برگزار شود، ولی با توجه به شرایط کرونایی امکان برپایی جلسه حضوری میسر نشد. آنچه هم‌اینک بر سر زبان‌ها افتاده، به عنوان مؤسسه «فراگیر» نامیده می‌شود، ولی قاعدتاً این نام موقت بوده و جایگزینی خواهد داشت. وی در رابطه با این‌تغییر و تحولات در وزارت ارشاد افزود: فرآیند ساماندهی مؤسسات قریب به سه سال در دست بررسی بود و ضمن نقد و بررسی‌های متعدد در بهمن۹۸ به صورت جدی مطرح شد و فرآیند ادغام یک‌باره صورت نگرفت. عده‌ای تصور می‌کردند این فرآیند در سال پایانی دولت طبیعی نباشد، اما آنچه امروز شاهد بودیم از سه سال گذشته کلید خورده است. این مؤسسه‌ها عبارتند از «مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران»، «بنیاد ادبیات داستانی» و «خانه کتاب ایران» که به علت فعالیت‌های موازی در حوزه نشر به یک مؤسسه واحد تبدیل شدند.

دهقانکار که در برنامه «تقاطع فرهنگ» حضور پیدا کرده بود، ضمن قدردانی از نظرات موافق و مخالف و تأکید بر مثبت بودن هشدار‌ها در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی در این مسیر گفت: این سه مؤسسه تا حد زیادی فعالیت‌هایی به‌هم پیوسته و موازی‌کاری داشتند. امیدواریم با فرآیند هم‌افزایی، شاهد خروجی مثبت در حوزه فرهنگ، کتاب و ادبیات باشیم.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در رابطه با تعیین تکلیف مراسم جوایز و دیگر فعالیت‌های سابقه‌دار هر یک از مؤسسات ادغام شده، اظهار داشت: معتقدیم ثبات و تغییر فی‌نفسه ارزشمند نیست و در حقیقت ثباتی نیکو است که فعالیت‌های مثبت را ادامه دهد و تغییری خوب است که منجر به ایجاد فعالیت‌های مثبت شود. آن دسته از فعالیت‌هایی که جامعه نشر و حوزه کتاب از آن رضایت داشتند، حفظ خواهد شد و با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت. وی همچنین درباره پیش‌بینی‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری خاطرنشان کرد: سعی‌مان بر این است که نمایشگاه مجازی برپا شود و از تجربیات تیم فنی برای شکل‌گیری این رویداد مجازی بهره برده‌ایم. در سال ۹۹ حتماً یک نمایشگاه مجازی خواهیم داشت، اما این رویداد جایگزین نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار