کد خبر: 1009899
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
به گفته مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درصورت گزارش و احراز تخلف سرشماره‌هایی که پیامک ارسال می‌کنند، این شماره‌ها مسدود می‌شوند و امکان ارسال پیامک از شخص متخلف هم سلب می‌شود.
سرويس جامعه جوان آنلاين: برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره‌های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها به ارسال پیامک‌های انبوه اقدام می‌کردند و استفاده‌های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم با شماره‌های شخصی بود؛ هرچند این اقدامات به‌صورت کلی مانع ارسال پیامک‌های تبلیغاتی نشده است.

در این راستا پیمان قره‌داغی -مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه پیامک‌های تبلیغاتی یا کلاهبرداری یا از طریق سرشماره ارسال می‌شود و یا شماره‌های شخصی، افزود: هر دو مورد را می‌توان به شماره ۱۹۵ پیامک کرد. اگر شماره شخصی اقدام به ارسال پیامک کند و جنبه تبلیغاتی داشته باشد، امکان ارسال پیامک برایش مسدود می‌شود.

وی ادامه داد: پیامک از طریق سرشماره‌ها برای کسانی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود نکردند، قابل ارسال است، اما اگر با ستاره ۸۰۰ مربع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی قطع شده باشد نباید از سرشماره‌ها پیامکی بیاید و اگر بیاید تخلف است و تخلفات مربوط به سرشماره‌ها هم قابلیت ارسال پیامک به ۱۹۵ دارد و هم مردم می‌توانند در سایت ۱۹۵.ir شکایتشان را ثبت کنند.

قره‌داغی با بیان اینکه درصورت گزارش و احراز تخلف از سرشماره‌ها، آن‌ها مسدود می‌شوند، گفت: این سرشماره‌ها می‌تواند متعلق به فرد یا شرکت حقوقی باشد و البته در اختیار شرکت‌هایی است که از ما پروانه ندارند. در صورت تخلف این شماره‌ها مسدود می‌شوند و اگر آن فرد سرشماره دیگری داشته باشد هم مسدود می‌شود. جدا از این، طرح در مراجع قضایی بابت تخلفی که داشته، طرح دعوی شده و امکان ارسال پیامکش هم سلب می‌شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار