کد خبر: 1009048
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
آیین تشییع و تدفین سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون امروز در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: خبر درگذشت مرحوم سیروس گرجستانی هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بر اثر سکته قلبی در سن ۷۶سالگی صبح روز پنج‌شنبه اعلام شد. «علی‌اکبر محمودزاده گرجستانی» با نام هنری سیروس گرجستانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پس از انقلاب، فعالیت سینمایی او با فیلم «فریاد مجاهد» به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد. وی همچنین در عرصه ورزش نیز فعال بوده و به مدت ۱۰ الی ۱۲سال بازیکن تیم فوتبال شاهین بوده است.»

هر چند شنیدن خبر درگذشت افراد در این ایام که شیوع ویروس کرونا جهان‌گیر شده است به امری روزانه تبدیل شده، اما شنیدن خبر فوت برخی چهره‌ها که در ذهن جامعه از آن‌ها خاطراتی وجود دارد، معمولاً با افسوس بیشتری همراه می‌شود و خبر درگذشت مرحوم سیروس گرجستانی از این جنس بود.

درخشش مرحوم گرجستانی کمی دیر اتفاق افتاد ولی اذهان مخاطبان سینما و بالاخص تلویزیون خاطرات خوشایند زیادی از نقش‌آفرینی وی در قالب پرسوناژ‌های متنوعی از آقا هاشم سریال «متهم گریخت»، ابا قطام سریال ماندگار «امام علی (ع)»، بهادر خان سریال «کیف انگلیسی»، شخصیت اُشترخانی در سریال «رانت‌خوار کوچک» تا همین امروز و در سریال «شاهرگ» را در ذهن خود ثبت کرده‌اند.

در حالی که وی آثار تلویزیونی و سینمایی و تئاتری زیادی را تجربه کرده است، اما اولین اثری که بازی و چهره این هنرمند فقید در آن برجسته شد قطعاً سریال ماندگار و شاخص امام علی (ع) داوود میرباقری است که در دهه ۷۰ با بازی در نقش اشعث بن قیس کندی و البته پدر ساحره‌ای به اسم قطام در آن درخشید. همچنین او در نقش بهادرخان سریال کیف انگلیسی و نیز نقش‌آفرینی در سریال «ولایت عشق» مهدی فخیم‌زاده وجوهی دیگر از توانمندی و استعداد خود را بروز داد. حالا و در ایام دهه کرامت و بازپخش سریال ولایت عشق و خورشید شب (شیخ مفید) خبر درگذشت این بازیگر فقید منتشر شده و امیدواریم وی مورد تفقد و توجهات امام رئوف قرار بگیرد.

آیین تشییع و تدفین سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون امروز در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار